Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat is de goedkoopste terugreis vanuit frankrijk? - Forum Wereldfietser

Wat is de goedkoopste terugreis vanuit frankrijk?

Hee mensen,

Ik ga samen met een vriend naar Parijs fietsen en verder, we willen richting het zuiden. Alleen zijn we niet vanplan om helemaal terug te fietsen naar Nederland.
Wat is de goedkoopste manier om terug te reizen naar Nederland mét fiets?

Alvast bedankt,

Youp

Waarschijnlijk ergens een fietsbus die je mee terug neemt.

Maar bel de treinreiswinkel die kunnen je dat heel goed vertellen als je met de trein wilt, en in welke trein het wel of niet mag.

Haike schreef:Waarschijnlijk ergens een fietsbus die je mee terug neemt.

Maar bel de treinreiswinkel die kunnen je dat heel goed vertellen als je met de trein wilt, en in welke trein het wel of niet mag.
Druk de informatie van de treinreiswinkel dan ook af of maak een print vanuit de ns.nl website en neem deze mee tijdens je fietstocht. In Frankrijk zijn er veel loketbedienden die alleen maar TGV kennen. Op veel TGV-treinen in Frankrijk mag je fiets enkel mee in een fietsdoos en die heb je meestal niet binnen handbereik. Een afdruk van je treintraject maakt de loketbediende dan in een ruk heel wat slimmer zodat je alsnog thuis geraakt zonder die vervloekte TGV.

Wat ook kan en vaak sneller is, is het vliegtuig.

Al een aantal keer met Transavia gevlogen en dat ging prima, indertijd vanuit Marseille. Je kan makkelijk een enkele reis boeken.

Fiets kan mee in plastic, dus dat scheelt een hoop gedoe met dozen enzo.

Voor de verschillende mogelijkheden is de volgende website handig.

http://www.lowcostairlines.nl/

groet

Luddo

luddo schreef:Wat ook kan en vaak sneller is, is het vliegtuig.
Volgens mij werd er gevraagd naar het goedkoopst, niet naar het snelst :lol:

Het vliegtuig is vaak ook goedkoper als je op het juiste moment boekt en flexibel bent met de dag. Naar de Abruzzen bijvoorbeeld voor 50 euro inclusief tax gevlogen. Met name Ryan air heeft vaak zeer goedkope aanbiedingen waarbij je alleen de tax betaalt (zeker als je in een buurland eindigt). Je moet dan nog wel een stukje terugfietsen.

Ook vanuit Frankrijk is het vliegtuig een goed alternatief. Een fietsbus kan voor een enkele reis erg duur worden.

corail of lunarail. Voor 60 euro kan je dan vanuit het zuiden van Frankrijk terugtreinen. Is met slaapcoupés, dus dat valt extra mee.

Heeft iemand zo'n traject wel eens geregeld via een transportbedrijf?

Afgelopen voorjaar voor 152 euro (met zijn tweeen) + 40 euro (per fiets) heen- en weer gevlogen met Airberlin naar Nice. Enkeltje was de helft. Goedkoper. Kijk es op de link van Luddo. :wink:

Blanche

Wat is de goedkoopste manier om terug te reizen naar Nederland mét fiets?
mét de fiets! :wink:

De service van Air berlin is uitstekend. Ze vliegen zelfs op de USA. Afgelopen weekend teruggevlogen vanuit LA. Prima service en de fietsen zijn onbeschadigd gearriveerd.

De bestemmingen vanuit Amsterdam zijn beperkt maar vanuit Dusseldorf is keuze groter.

Het kan ook raadzaam zijn regelmatig de site te checken want de tarieven willen net als bij Ryan Air fluctueren.

Bob&Marguérite schreef:
Wat is de goedkoopste manier om terug te reizen naar Nederland mét fiets?
mét de fiets! :wink:
Nou daar zou ik in deze tijd niet meer zo zeker van zijn. Zes dagen vanaf mijn deur naar mijn vrienden in Denemarken, op de fiets, kostte meer dan een retourtje met Transavia Amsterdam-Kopenhagen. Gewoon puur aan overnachtingen in Jeugdherbergen en eten en drinken. :D In die zin is er iets tamelijk krom in deze wereld. Het was wel veel leuker op de fiets.... :lol:

Als je wat tijd neemt voor de terugreis, raak je ver met de 'trage treinen' in frankrijk. Zo reisde ik van gap via lyon tot parijs met sncf. De fiets en bagagekar konden gratis mee. Wel een beetje diplomatisch vragen en je probleem uitleggen in het station want die beambtes zijn nogal gefixeerd op de tgv blijkbaar.
De volgende ochtend (paris by night ondertussen mooi meegenomen!) ben ik doorgetreind naar calais, vandaar gefietst naar de eindbestemming aan de belgische westkust.
Zo heb ik met mijn fiets en kar toch een groot deel van frankrijk afgelegd voor rond de 100euro
In belgië moet je bijbetalen op de trein, forfaitair bedrag van 5 of 6 eu

groetjes, lars

Kettler schreef:
Haike schreef:Waarschijnlijk ergens een fietsbus die je mee terug neemt.

Maar bel de treinreiswinkel die kunnen je dat heel goed vertellen als je met de trein wilt, en in welke trein het wel of niet mag.
Druk de informatie van de treinreiswinkel dan ook af of maak een print vanuit de ns.nl website en neem deze mee tijdens je fietstocht. In Frankrijk zijn er veel loketbedienden die alleen maar TGV kennen. Op veel TGV-treinen in Frankrijk mag je fiets enkel mee in een fietsdoos en die heb je meestal niet binnen handbereik. Een afdruk van je treintraject maakt de loketbediende dan in een ruk heel wat slimmer zodat je alsnog thuis geraakt zonder die vervloekte TGV.

Een fietsdoos verplicht voor veel TGV's ????????
Er zijn in Frankrijk wat fietsenvervoer betreft twee verschillende types TGV
1) De fiets mag onverpakt en ongedemonteerd mee. Je moet wel een fietsplaats reserveren. Dit kost 10 Euro. De fietsplaatsen zijn in rijtuig 8. Let op, want het aantal fietsplaatsen is beperkt.
2) de fiets moet gedemonteerd worden: wielen, trappers en stuur eraf. de fiets moet in een hoes en moet passen in het bagagerek dat 1.20 meter breed is.
Ik zou je fiets niet in een doos doen, want die past nooit in dat bagaerek.

Het aantal TGV's met fietsplaatsen neem steeds toe. Als een TGV-treinstel aan groot onderhoud krijgt, worden meteen fietsplaatsen ingebouwd.

bert sitters schreef:1) De fiets mag onverpakt en ongedemonteerd mee. Je moet wel een fietsplaats reserveren. Dit kost 10 Euro. De fietsplaatsen zijn in rijtuig 8. Let op, want het aantal fietsplaatsen is beperkt.
Was dat in 2006 ook al zo, want hebben wij tevergeefs geprobeerd met de TGV mee te komen. Weet je of dit ook al voor de Thalys geldt.

Optie 2 is leuk voor racefiets maar het soort fietsen bij ons fietsreizigers in gebruik, gaat niet lukken, want wat doe je met de gedemonteerde onderdelen als je al gemiddeld 4 tassen hebt.

En Haike je hebt gelijk, fietsen in Europa is niet goedkoop. :wink:

Bob&Marguérite schreef:
bert sitters schreef:1) De fiets mag onverpakt en ongedemonteerd mee. Je moet wel een fietsplaats reserveren. Dit kost 10 Euro. De fietsplaatsen zijn in rijtuig 8. Let op, want het aantal fietsplaatsen is beperkt.
Was dat in 2006 ook al zo, want hebben wij tevergeefs geprobeerd met de TGV mee te komen. Weet je of dit ook al voor de Thalys geldt.

Optie 2 is leuk voor racefiets maar het soort fietsen bij ons fietsreizigers in gebruik, gaat niet lukken, want wat doe je met de gedemonteerde onderdelen als je al gemiddeld 4 tassen hebt.

En Haike je hebt gelijk, fietsen in Europa is niet goedkoop. :wink:

Voor de Thalys geldt uitsluitend regel 2. De treinstellen van Thalys zijn binnenkort aan groot onderhoud toe. Er waren geluiden dat er ruimte voor fietsen zou komen, maar later werd dat weer twijfelachtiger.

hoi.

twee weken geleden met vliegtuig van Montpellier naar frankfurt Hahn gevlogen. Waren 160 Euro kwijt met zijn tweeen incl fietsen enz. Wij hadden netjes trappers enzo van fiets in plastic enz. Maar later zagen we nog 3 mensen met fiets die zo werden meegenomen zelfs met de stuurtas ernog op. Dus blijkbaar tegenwoordig geen gedoe meer met monteren trappers enz