Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reis /allround fiets op basis van een Nicolai Argon frame - Forum Wereldfietser

Reis /allround fiets op basis van een Nicolai Argon frame

Terwijl ik bezig was met mijn Koga kwam het idee naar boven om op basis van een Nicolai Argon frame reis /allround fiets op te bouwen ter vervanging van de Koga.
De frames zijn redelijk licht en beresterk en is zelfs in Rohloff uitvoering te krijgen.
Als je hem nieuw zou bestellen dan is bij Nicolai echt alles mogelijk, gaat in dit geval niet omdat ik het frame ieder geval gebruikt of als ex demo te pakken probeer te krijgen.

Of ik koop alle onderdelen los of ik gebruik onderdelen van de Koga.
Ik heb in ieder geval andere wielen nodig ivm de maat en wil meteen een lichter lopende naafdynamo gaan gebruiken, het ding wat ik nu heb heeft een partij weerstand.
Goed idee of in het geheel maar niet doen??

Ik weet het dus nog absoluut niet zeker, het is een zgn spontane brainstorm :roll: (ligt er trouwens ook nog aan of ik mijn Litespeed racefiets leuk verkocht krijg.
ser schreef:Terwijl ik bezig was met mijn Koga kwam het idee naar boven om op basis van een Nicolai Argon frame reis /allround fiets op te bouwen ter vervanging van de Koga.
De frames zijn redelijk licht en beresterk en is zelfs in Rohloff uitvoering te krijgen.
Als je hem nieuw zou bestellen dan is bij Nicolai echt alles mogelijk, gaat in dit geval niet omdat ik het frame ieder geval gebruikt of als ex demo te pakken probeer te krijgen.

Of ik koop alle onderdelen los of ik gebruik onderdelen van de Koga.
Ik heb in ieder geval andere wielen nodig ivm de maat en wil meteen een lichter lopende naafdynamo gaan gebruiken, het ding wat ik nu heb heeft een partij weerstand.
Goed idee of in het geheel maar niet doen??

Ik weet het dus nog absoluut niet zeker, het is een zgn spontane brainstorm :roll: (ligt er trouwens ook nog aan of ik mijn Litespeed racefiets leuk verkocht krijg.
achtervork 413mm!

Je meld niet welke naaf dynamo je nu hebt, maar SON is natuurlijk een topper, als je die al hebt zou ik niet weten welke naafdynamo er op de markt is die nog lichter zou lopen....

En als je niet aan die 413 mm wilt vast zitten (want ik betwijfel of je daar ooit een shimanonaaf passend tussen krijgt) zul je toch aan nieuw moeten denken, omdat zoals je zelf schrijft dan alles mogelijk is bij Nicolai.

Wel mooie frame's ik heb ze wel zien hangen bij mijn lbs...

die 413mm is de lengte van de liggende achtervork... dus das een beetje krapjes met tassen, denk dat Marten daarnaar refereerde...

Maar zou zelf voor iets anders gaan (denk bv in de richting van cotis, roadrat oid). Wel een erg mooie ht trouwens, maar ja wat verwacht je van Nicolai.

Bas

:oops: wat stom van me, ja dat lijkt me een stuk logischer de lengte; dan die breedte.
Na ja.. ik had nog geen koffie op toen ik postte, ik weet ook niet waarom ik alleen maar aan de breedte heb gedacht. Laten we het maar op die koffie houden... :D

Maar feit blijft dan wel bedenk ik me nu dat als je voor nieuw gaat je dan wel iets met een langere achtervork kan krijgen..

Je kan ook aan Marten vragen of ie een frame voor je maakt...

moest het wel passen, reken op mindstens 2000 euro voor het frame alleen, zonder vork (of is het een van de goedkopere?)
m-gineering schreef:achtervork 413mm!
Hm, ja dat is wel aan de erg krappe kant voor bepakking en nerveuzer stuurgedrag, en speciaal op maat een frame bij hun bestellen wordt mij te gortig voor een brainstorm :o en voor dit moment (geen werk) :roll:

Het Argon CC frame is wel de goedkoopste die ze hebben; 1290 euro direkt bij Nicolai zelf, maar alsje rondzoekt (vnl in Duitsland) kunje hem goedkoper krijgen, zo rond de 950 euro (nieuw). Ze hebben ook een aantal demo/fotoshoot frames te koop met korting. En gebruikt is het natuurlijk nog veel goedkoper.
Haike schreef:Je meld niet welke naaf dynamo je nu hebt, maar SON is natuurlijk een topper, als je die al hebt zou ik niet weten welke naafdynamo er op de markt is die nog lichter zou lopen....
De naafdynamo die in mijn Koga zit is een Shimano NB NX30 orgineel zo afgeleverd. Ik vind het hem vrij zwaar lopen (is wel extra training) doet mij enigszins aan de SA dynohub denken. Of is dat slijtage, heb het niet echt bekeken toen ik de fiets net had.
Ik zit te denken aan de allerlaatste Shimano naafdynamo de DH 3N80.
De Son is wel heel erg mooi ook hun verlichting, maar ja de prijs..