Ik heb een tijd lang op een 'gewone' Gazelle stadsfiets rondgereden en merkte dat een van de weinige dingen in het leven die ik graag in hoger tempo doe, fietsen is.
Nu mijn Gazelle gestolen is ben ik op zoek naar een sportieve fiets om kilometers mee te maken, voornamelijk weg en (omgeving Arnhem) af en toe wat bospaden.
belangrijk voor mijn selectie is dat ik dit jaar voor het eerst op fietsvakantie wil. het blijft in nederland, vrij kleinschalig maar er moeten dus wel fietstassen e.d. op kunnen.
Ik heb een aantal posts gelezen over crosshybrides en ik denk dat dit het soort fiets is waar ik naar zoek.
Mijn budget is ongeveer 600,- euro en ik hoop daarvoor te krijgen:
-compleet deore afgemonteerd
-geschikt om vakantiebagage mee te nemen (max. belasting?)
-v-brakes (schijfremmen aan dit budget zullen kwalitatief minder zijn dan v-brakes)
-bij een verende voorvork: lockout mogelijkheid
Welke eisen er aan een fiets worden gesteld bij vakantiegebruik weet ik niet zo goed. Ik ga geen reis om de wereld maken maar wil wel fijn met bagage kunnen fietsen.
Ik ben zelf reeds de volgende fietsen tegengekomen:
Stevens City Flyer, 649,- specificaties
In hoeverre beinvloeden de nexus-naaf en het niet-zo-rechte stuur de sportieve inslag van de fiets?
Stevens X5, 599,- specificaties
Deore voor en achter, Alivio naven, Suntour voorvork
Gazelle XR2, 669,- specificaties
Deore LX achter, Deore voor, Suntour vork, wel aan de top van mn budget.
Cube LTD CL Pro, 549,- specificaties
Deore voor en achter, naven etc mindere kwaliteit? Goede prijs.
Ik heb ook nog gekeken naar de trek 7.3 FX, een fitnessfiets zonder verende vork, met deore achter, a 499,-
Is dit type meer of minder geschikt voor mijn eisen of maakt dit nauwelijks uit?
Nu mijn Gazelle gestolen is ben ik op zoek naar een sportieve fiets om kilometers mee te maken, voornamelijk weg en (omgeving Arnhem) af en toe wat bospaden.
belangrijk voor mijn selectie is dat ik dit jaar voor het eerst op fietsvakantie wil. het blijft in nederland, vrij kleinschalig maar er moeten dus wel fietstassen e.d. op kunnen.
Ik heb een aantal posts gelezen over crosshybrides en ik denk dat dit het soort fiets is waar ik naar zoek.
Mijn budget is ongeveer 600,- euro en ik hoop daarvoor te krijgen:
-compleet deore afgemonteerd
-geschikt om vakantiebagage mee te nemen (max. belasting?)
-v-brakes (schijfremmen aan dit budget zullen kwalitatief minder zijn dan v-brakes)
-bij een verende voorvork: lockout mogelijkheid
Welke eisen er aan een fiets worden gesteld bij vakantiegebruik weet ik niet zo goed. Ik ga geen reis om de wereld maken maar wil wel fijn met bagage kunnen fietsen.
Ik ben zelf reeds de volgende fietsen tegengekomen:
Stevens City Flyer, 649,- specificaties
In hoeverre beinvloeden de nexus-naaf en het niet-zo-rechte stuur de sportieve inslag van de fiets?
Stevens X5, 599,- specificaties
Deore voor en achter, Alivio naven, Suntour voorvork
Gazelle XR2, 669,- specificaties
Deore LX achter, Deore voor, Suntour vork, wel aan de top van mn budget.
Cube LTD CL Pro, 549,- specificaties
Deore voor en achter, naven etc mindere kwaliteit? Goede prijs.
Ik heb ook nog gekeken naar de trek 7.3 FX, een fitnessfiets zonder verende vork, met deore achter, a 499,-
Is dit type meer of minder geschikt voor mijn eisen of maakt dit nauwelijks uit?