Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Speling vering ? - Forum Wereldfietser

Speling vering ?

Ik heb sinds 2001 een Hybride fiets met een vaste voorvering op de vork. Er zit geen regeling op en er wordt vermeld SUSPENSION SR op het plastiek dopje. Eronder zit een harmonica-achtige plastiek om de veren zelf.
Ik vermoed dat dit type een SR Suntour vork is..

Het gedeelte tussen dit bovenste gedeelte en eronder naar de as toe van het voorwiel heeft thans wat speling. Dit is vooral merkbaar wanneer ik rem en de fiets naar voor of achter duw.
Is dit een normaal teken van slijtage of is er iets ernstiger aan de hand ? De vering zou nog een 3000 km moeten meegaan. mvg, raf
Rafvz schreef:Ik heb sinds 2001 een Hybride fiets met een vaste voorvering op de vork. Er zit geen regeling op en er wordt vermeld SUSPENSION SR op het plastiek dopje. Eronder zit een harmonica-achtige plastiek om de veren zelf.
Ik vermoed dat dit type een SR Suntour vork is..

Het gedeelte tussen dit bovenste gedeelte en eronder naar de as toe van het voorwiel heeft thans wat speling. Dit is vooral merkbaar wanneer ik rem en de fiets naar voor of achter duw.
Is dit een normaal teken van slijtage of is er iets ernstiger aan de hand ? De vering zou nog een 3000 km moeten meegaan. mvg, raf
Speling op de geleidebussen, niet prettig, maar onwaarschijnlijk dat de boel uit elkaar valt.