Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Oost-Vlaanderen - Forum Wereldfietser

Fietsen in Oost-Vlaanderen

Het Provinciebestuur van Oost-Vlaanderen promoot actief het fietstoerisme door o.m. de uitgave van StapAf, een tijdschrift met informatie, fietstips, reportages én fietskaarten. Precies die fietskaarten zijn interessant. In elk nummer zitten er 5 verschillende. Als je een paar nummers ver bent, is zowat de hele provincie gecoverd. Zo'n kaart is telkens een A4 groot, volledig in kleur en toont alle knooppunten (ook de niet gebruikte). En dan is het aanschaffen van al die verschillende fietsnetwerkkaarten ineens minder urgent. Tel uit je winst ;-)
Abonneren kan via http://www.tov.be
Sinds deze maand zijn trouwens de laatste loodjes van het fietroutenetwerk in Oost-Vlaanderen gelegd. De knooppunten vond je al wijdverbreid in de Leiestreek, Gent, het Meetjesland en de Vlaamse Ardennen, en nu dus ook in het Waasland en het Scheldeland.

Moet je dit dan eigenlijk niet onder "Landeninformatie" plaatsen?
Stuur voor 1 augustus een mail naar wedstrijd@oost-vlaanderen.be met in het onderwerpsveld 'wedstrijd vakantiekrant' en misschien win je één van de 50 fietsnetwerkkaarten.

Vermeld in je mail, naast je adresgegevens ook naar welke fietsnetwerkkaart je voorkeur uitgaat : Meetjesland, Leiestreek, Vlaamse Ardennen, Scheldeland of Waasland.

Succes.

Haike schreef:Moet je dit dan eigenlijk niet onder "Landeninformatie" plaatsen?
Nee, onder spam. Dit forum is bedoeld voor fietsreizigers en het berichtje is overduidelijk afkomstig van een niet-fietsreiziger.
Als alle - duizenden - toeristische instellingen hier hun waar gaan promoten lijkt dit forum binnen de kortste keren op een goedkoop fietsblaadje.
Leon

Ja daar kwam ik ook achter na het tweede bericht, dat eerste gaat nog net, maar het tweede is puur commercieel.

Ik heb even eea nagelopen.

StapAf is een blad dat wordt uitgegeven door de Touristische Dienst van Oost-Vlaanderen. Het is gratis (dit voor de Nederlanders ;))

Niet commercieel (genoeg) dus in mijn ogen. Daarom het topic weer op actief gezet.

Hartelijk dank voor het terugplaatsen.

Een bedenking van mij bij die fietsnetwerkkaarten. Het zijn prachtige instrumenten maar je hebt er per Vlaamse provincie al vlug 4 of 5 nodig. 6 euro voor 1 kaart is niet zo veel, maar als je grote stukken van Vlaanderen wil coveren, ben je al snel 100 euro kwijt. Dat vind ik flink overdreven. Bovendien duiken nu op de websites al de eerste aanpassingen aan waarbij routes en knooppunten verlegd worden. Vandaar mijn tip over het fietstijdschrift StapAf en een andere tip over een wedstrijd aangekondigd in een Belgische krant. Als er op die manier een paar kaarten de grens over gaan, dan is iedereen toch tevreden?

Nog een tip om geld te besparen ? Hier komt ie :
op http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx vind je al die fietsnetwerken uitgetekend op een blinde kaart van Vlaanderen. Maar als je d'r een beetje degelijke landkaart naastlegt, dan teken je die informatie zo over. Of vergelijk eens met GoogleMaps of Bikely. Dan heb je er meteen de straatnamen bij.