door
Demy » za 07 jun, 2008 21:54
bert sitters schreef:Demy schreef:bert sitters schreef:“Thai Airways komt weer naar Schiphol, “dit verklaarde de Thaise minister van buitenlandse zaken Noppadan Pattama deze week tijdens een bijeenkomst met onder andere zijn Nederlandse ambtsgenoot Maxime Verhagen, de Thaise Ambassadeur in Nederland en Bugemeester Job Cohen van Amsterdam.
Wellicht meer mogelijkheden om gemakkelijk met de fiets rechtstreeks naar Bangkok te vliegen. Tot 10 jaar geleden deed dat uitstekend met gunstige condities voor de fiets. Toen stopte Thai ineens met de vluchten naar Amsterdam.
Zodra ik meer weet zal ik berichten.
Wel vanaf Kopenhagen en Frankfurt i.s.m. Lufthansa v.a. Schiphol. Helaas als je straks weer rechtstreeks kan vliegen zit je wel weer met die nieuwe heffing v.a. juli.
Heffing betaal je ook als je via Schiphol naar Kopenhagen of Frankfurt vliegt. Bij Lufthansa heb je ook nog Lufthansa-tarieven en Lufthansa-regels voor het meenemen van je fiets. Je hebt dan eveneens het ongemak van een overstap. Frankfurt is een vervelende overstap-luchthaven. En wanneer gaan Duitsland en Denemarken die heffingen invoeren?
De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen. Je opmerking dat Frankfurt een vervelende overstap-luchthaven zou zijn is een suggestieve opmerking van je en zeker geen argument om Frankfurt hiervoor te mijden. Wel ben ik het met je eens dat je het ongemak van een overstap beter kunt voorkomen. Hoewel hoef je je bagage voor deze vlucht niet nog een keer in te checken bij aankomst in Frankfurt of Kopenhagen. Indien Thai Airways straks weer rechtstreeks v.a. Schiphol gaat vliegen dan is het nog maar de vraag of dit ten koste zal gaan van de vluchten met de tussenstop.
Wanneer andere Europese Landen ook een heffing in gaan voeren blijft natuurlijk de vraag. Voorlopig kan je hier nog je voordeel mee doen.
p.s.
even een voorbeeldje hoe je ook zelf kunt samenstellen. Is wel iets meer werk voor jezelf en omdat je dit zelf doet zou ik de tussenstops wel ruim nemen omdat je niet je aansluit-vlucht moet missen.
Voorbeeld: Amsterdam - Bangkok - Amsterdam in Oktober voor 813 Euro met KLM
Voorbeeld: Amsterdam - Frankfurt - Amsterdam in Oktober voor 100 Euro met Lufthansa
Frankfurt - Bangkok - Frankfurt in Oktober voor 570 euro met Thai Airways
Moet je wel voor 1 juli boeken om de heffing van 45 euro te voorkomen voor de vlucht naar Frankfurt.