Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stalen frame beschermen tegen deuken en diefstal - Forum Wereldfietser

stalen frame beschermen tegen deuken en diefstal

hallo mensen,

ik vraag me af of iemand een oplossing kent voor het volgende probleem.
ik zou met mijn nieuwe (lees ongebruikte) snel in brussel willen rondrijden.
vermits die fiets buiten gestald is, zou ik graag iets rond het frame doen dat de merknaam kan verbergen en ook iets dat lakschade en lichte deukjes in het frame kan voorkomen als gevolg van het verankeren aan hekjes.

bijvoorbeeld: dun wandig isolatiemateriaal ? maar wat met het water ?
of bijvoorbeeld die strips die ze gebruiken om de kettingslag op je kader te verhinderen ? iemand anders met nog tips. het liefst iets dat weer kan verwijderd worden zonder dat er al teveel schade aan de lak is. (maar als dat niet kan, dan is het ook zo). (liever geen roest en schade dan een cosmetisch foutje bij het verwijderen ervan).

hartelijk dank

Is een stukje verwarmingsbuis isolatie niets voor je ? even met duct-tape vastzetten en je haalt het er zo weer af :)
Afbeelding
fillemon schreef:hallo mensen,

ik vraag me af of iemand een oplossing kent voor het volgende probleem.
ik zou met mijn nieuwe (lees ongebruikte) snel in brussel willen rondrijden.
vermits die fiets buiten gestald is, zou ik graag iets rond het frame doen dat de merknaam kan verbergen en ook iets dat lakschade en lichte deukjes in het frame kan voorkomen als gevolg van het verankeren aan hekjes.

bijvoorbeeld: dun wandig isolatiemateriaal ? maar wat met het water ?
of bijvoorbeeld die strips die ze gebruiken om de kettingslag op je kader te verhinderen ? iemand anders met nog tips. het liefst iets dat weer kan verwijderd worden zonder dat er al teveel schade aan de lak is. (maar als dat niet kan, dan is het ook zo). (liever geen roest en schade dan een cosmetisch foutje bij het verwijderen ervan).

hartelijk dank
Je kunt er ook gewoon niet mee gaan fietsen? Kan er niks beschadigen?

Is Snel zo bekend in Belgie dat dat de fiets diefstal gevoeliger maakt?

Begrijp ik goed dat je de fiets voor woon en werk verkeer wilt gebruiken?

Ik weet niet hoe het daar is, maar hier in Amsterdam zal de slimme fietser het als volgt doen: Zorgen dat zijn fiets er NIET uitziet, doch goed functioneert. Zo heb ik een stadsfiets 16 jaar gehad, door dit princiepe te hanteren, en daarnaast een goed kettingslot, bestaande uit een stuk oude Ankerketting, moet de betonschaar nog tegenkomen die daar doorheen komt. :wink:
fillemon schreef:hallo mensen,

ik vraag me af of iemand een oplossing kent voor het volgende probleem.
ik zou met mijn nieuwe (lees ongebruikte) snel in brussel willen rondrijden.
vermits die fiets buiten gestald is, zou ik graag iets rond het frame doen dat de merknaam kan verbergen en ook iets dat lakschade en lichte deukjes in het frame kan voorkomen als gevolg van het verankeren aan hekjes.
Oude binnenbanden er strak omheen wikkelen. Voldoet in ieder geval aan het criterium dat het er niet uit ziet ;)

die verwarmingsbuis isolatie, daar had ik ook naar zitten zien :D
wie wil nu een fiets stelen die er zo uitziet. natuurlijk, de naven en een brooks zadel, enzovoort, tja dat ziet er wel nieuw uit.

ik leg de fiets goed vast met een degelijk slot. diefstal heb ik niet zoveel schrik van. Hier in brussel rijden geen 10 fietsen, niemand is er geintresseerd in om zich op voort te verplaatsten. ze zouden de fiets enkel kunnen stelen voor doorverkoop.

ik heb zelf een paar goede stadsfietsen staan met sturmey's op; maar zo'n dynamonaaf en goede verlichting is toch leuk, en als je wat verder wilt fietsen is die snel toch veeeel komfortabeler.

op dit moment wint de verwarmingsbuisisolatie

misschien nog een paar stickers over de assen,
(en mijn snelspanners eraf halen)

wijziging vna het bericht
we waren blijkbaar samen aan het posten,
die binnenbanden: goed idee inderdaad, dat ziet er echt niet uit.
wel het frame kan ik zo wel wat wegtoveren, en overal superlelijke ducktape op. de remmen, wielen en groep staat wel nog in de kijker. maar daar zal niet veel aan gedaan kunnen worden vermoed ik.

de binnenbanden halen het nipt van de verwarmingsbuizen

Ik zou het ook niet weer te opvallend maken met afplakken en zo...

Er zou er eens een kunnen gaan denken dat je juist iets moois te verbergen hebt. :lol:
Haike schreef:Begrijp ik goed dat je de fiets voor woon en werk verkeer wilt gebruiken?
Ik weet niet hoe het daar is, maar hier in Amsterdam zal de slimme fietser het als volgt doen: Zorgen dat zijn fiets er NIET uitziet, doch goed functioneert.
Dus de mooie fiets verkopen en inruilen voor een goed functionerend "geval". Van het geld lekker gaan uit eten. Dat lukt in Brussel wel, zowel het eten als je geld weer kwijtraken :wink:
Leon

Het onaantrekkelijk maken van de fiets voor een dief of vandalist. Dat betekent enerzijds hem besmeuren met modder of ander 'waardeverminderende' spul en anderzijds de fiets niet zo onaantrekkelijk maken dat de politie het als wrak confisqueert. Op minder voor het oog liggende plaatsen stallen, maar ook weer niet achteraf, zodat een dief of vandalist in alle rust kan werken.

Ooit heb ik eens gedacht; ik begin een spuitbus handel met erin ROEST, om op je mooie nieuwe fiets te spuiten.... :lol:

haha, een roest-spuitbus.

tja, onaantrekkelijk maken is een, maar zover gaan dat hij niet meer wrak-bestendig is, dat is wat anders.

even een foto plaatsen.
zoals je kan zien, als je dat wil voordoen als oud ijzer: dan is er nog heel wat werk aan. :shock:

Afbeelding

Afgelopen vrijdag heb ik fietsend Brussel doorkruist.
Jou fiets valt daar niet op omdat hij een Snel is of mooi is :( .
Hij valt daar op omdat hij fiets is :wink: .
Ik ben er namelijk 7 fietsers tegengekomen, lijkt Luik wel.
Overigens verbaasde het me dat Brussel zo in het groen en topografisch in z’n geaccidenteerd gebied ligt.
Groetjes, Roger.

idd, roger,
dat heb je heel goed gezien, een fietser in brussel is werkelijk een ver en vreemd wezen. en vermits niemand ze kent wordt er hoegenaamd geen rekening mee gehouden.

als ik amsterdam zie met 1 miljoen fietsen, dan val ik gewoon achterover, daar komen ze van overal, das is pas een rare ervaring. dan denk ik altijd, waarom kan dit niet bij ons ?

de enige echte reden is de versnippering van macht en politiek in brussel en belgie, niemand heeft macht over iets. dat is spijtig.

als je nog eens terugkomt roger, moet je goed naar die fietsers kijken, waarschijnlijk zijn het dezelfde 7, :D ; ik kom er ook elke dag tegen, en dat izjn elke dag dezelfde, (ik denk dat er maar 7 zijn :)

groetjes

hallo,

je kan je fiets ook volkladden met modder, dan ziet hij er niet uit hé :twisted:

dat brooks zadel overtrek je best met een hoesje 8)

verder een heel goed slot en maar hopen dat niemand opmerkt dat die fiets elke dag een hele tijd op dezelfde plek staat, :roll:

succes

fillemon schreef:i

als ik amsterdam zie met 1 miljoen fietsen, dan val ik gewoon achterover, daar komen ze van overal, das is pas een rare ervaring. dan denk ik altijd, waarom kan dit niet bij ons ?
Hum,.... Amsterdam 1 miljoen fietsen? Maar hebben die ook allemaal een berijder?

We hebben nog niet eens 750.000 inwoners en daarvan hebben de meeste een auto (die ze nergens kwijt kunnen of een godsvermogen betalen voor een plek..) en een hoop stinkbrommers en scooters. Het lijkt me wat hoog ingeschat. Er veranderen wel tussen de 1500 en 2000 fietsen per maand van eigenaar op niet geheel legale wijze.... :wink:

Goed slot erop hangen, eventueel nog een tweede kettingslot gebruiken. Een verzekering afsluiten en rijden met die fiets!
(Daarna niet meer denken aan wat er eventueel met je edele stalen ros zou kunnen gebeuren buiten je gezichtsveld. Voordat je het weet roep je het ongeluk over jezelf af) :wink:

Haike schreef:We hebben nog niet eens 750.000 inwoners en daarvan hebben de meeste een auto
Dat lijkt me wat overdreven. Als je in Brussel dezelfde schatting zou maken zou je denken dat elke Brusselaar 3 auto's heeft.
Wel vind ik dat de auto's in Amsterdam het verkeer hinderen :D
Leon

Leon schreef:
Haike schreef:We hebben nog niet eens 750.000 inwoners en daarvan hebben de meeste een auto
Dat lijkt me wat overdreven. Als je in Brussel dezelfde schatting zou maken zou je denken dat elke Brusselaar 3 auto's heeft.
Wel vind ik dat de auto's in Amsterdam het verkeer hinderen :D
Leon
In Groningen valt vooral op dat het openbaar vervoer het verkeer hinder!

Leon schreef:
Haike schreef:We hebben nog niet eens 750.000 inwoners en daarvan hebben de meeste een auto
Dat lijkt me wat overdreven. Als je in Brussel dezelfde schatting zou maken zou je denken dat elke Brusselaar 3 auto's heeft.
Wel vind ik dat de auto's in Amsterdam het verkeer hinderen :D
Leon
Grinn... ik deel het gebouw waarin ik woon met 9 anderen. Van die tien bewoners hebben 4 er geen auto waarvan ik er een ben, de rest heeft allemaal een auto en drie bewoners daarvan, houden er zelfs twee auto's op na. Nou wil ik niet zeggen dat dit een maatgevend onderzoek is, maar het geeft wellicht de richting aan hoe het gesteld is met de zaken. :wink:

amaai haike, dat wil zeggen dat iedereen ongeveer een auto heeft,
maar eigenlijk hier is het niet anders, alles staat vol gebouwd, vooral veel jongen mensen met allemaal een auto in de stad.

hier hinderen vooral de wagens het verkeer. ze houden geen rekening met de fietser: maar wat zag ik daarnet : een fietser met een fluitje in de mond, overal waar hij niet goed doorkan begon de man te fluiten: en dan moet je die automobilisten zien: hahahah: die denken dat het politie is, en gaan dan direct uit de weg, misschien moet ik mij dat ook maar eens aanschaffen. :D

fluitend op de fiets krijgt direct eenheel andere dimensie

fillemon schreef:..misschien moet ik mij dat ook maar eens aanschaffen. :D

fluitend op de fiets krijgt direct een heel andere dimensie
Goed idee! :idea:

Ik heb er ook eentje voor demo's en andere gelegenheden. Zie onder.
Afbeelding

Doe je dan wel oordopjes in? Mijn ervaring is dat na een tijdje blazen vooral je eigen oren tuiten. :wink: :P