Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Surly Long Haul Trucker - Forum Wereldfietser

Surly Long Haul Trucker

De Surly Long Haul Trucker is nu ook als complete fiets in 26 en 28 inch te koop, lijkt me mooie concurrent voor de Fahrradmanufaktur T400.

http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=281

Jammer dat die nu net níét singlespeed is.... :wink:
De Kona Paddy Wagon heeft voor me namelijk net iets teveel nadelen, en ombouwen en omspuiten van m'n oude atb wordt te duur...

'k Blijf nog even afwachten... :roll:

Robertjan schreef:Jammer dat die nu net níét singlespeed is.... :wink:
De Kona Paddy Wagon heeft voor me namelijk net iets teveel nadelen, en ombouwen en omspuiten van m'n oude atb wordt te duur...

'k Blijf nog even afwachten... :roll:
White eno naaf?

Tis een stalen kader, dus slijp de vertikale padden eruit, rij eventjes een stukje zeeland in en laat er of baan padden of horizontale padden in hangen. Of denk in nu te simple?

Bas

B@se schreef:Tis een stalen kader, dus slijp de vertikale padden eruit, rij eventjes een stukje zeeland in en laat er of baan padden of horizontale padden in hangen. Of denk in nu te simple?

Bas
eerst een frame verknallen en de reparatie extra moeilijk maken door de referenties naar de gewenste afmetingen te verwijderen, en dan denken dat een framebouwer jouw gepruts weer extra voordelig oplost?

Surley heeft zat ss frames

Yep, I know, je zou dan idd ok gelijk de cross check doen, die heeft volgens mij horizo tale padden met hun 'magische' 132,5 inbouwbreedte. Dus dat schept veel mogelijkheden.

Bas

Ik wou idd al aangeven dat het ombouwen van een bestaande fiets waarschijnlijk bijna net zoveel kost als een nieuwe SS-fiets. Helaas heeft Surley niet aan de korte beentjes gedacht (49 het laagste... :?), dus in mijn droomlijstje staat nog een "op maat gemaakte singlespeed in parelwit met bruin Brooks-zadel en leren Brooks-bruin stuurlint op het racestuur" :lol:. Oow ja: freewheel/fixie, en alléén een voorrem :wink:.Maar die 1500 euri komen tegen die tijd wel weer eens...

Mijn vrouw heeft zo'n Surly LHT in de kleinste maat, 42 cm geloof ik. Hij bestaat dus echt in zeer kleine tot zeer grote maten. De kleine maten komen met 26 inch wielen en de grotere met 28 inch. Hij is niet echt gemaakt om singlespeed te gebruiken. Het is een traditionele touring-geometrie. Wil je een singlespeedcrosser, neem dan de Crosscheck (ook in zeer kleine maten) of de Surly Karate Monkey. De laatste is een 29incher. Ik rijd zelf al jaren op een 29inch singlespeeder en geloof erg in de voordelen van grote wielen bij het singlespeeden.

Hmm, ik krijg in de gaten dat voor het enige wat ik echt wil in een SS, het bijna net zoveel kost om een bestaande fabrieksfiets die er erg mooi uitziet (specificaties), te tunen naar mijn specifieke wensen. Ik hou het voorlopig nog in het achterhoofd en op m'n echte Wishlist. Naast de ATB met Rohloff, 80-200 AF-D 2.8 Nikon lens, en diverse vakantiebestemmingen :wink:.

Pottser schreef:Mijn vrouw heeft zo'n Surly LHT in de kleinste maat, 42 cm geloof ik.
bovenbuis 493mm bij een zithoek van 75 graden. Is nog niet echt klein

ja marten jij kan ze nog kleiner maken we weten het al hoor 8) :lol:

mooie fiets wel, hoewel ik niet wild ben van het hele "versterkte racefiets" principe.

greets, Thomas

m-gineering schreef:
Pottser schreef:Mijn vrouw heeft zo'n Surly LHT in de kleinste maat, 42 cm geloof ik.
bovenbuis 493mm bij een zithoek van 75 graden. Is nog niet echt klein
Da's niet mijn probleem. kruishoogte 715mm is mijn probleem :wink:...

Verder lijkt het me gewoon leuk om binnen nu en enkele jaren zo'n fietsje te hebben. Flipflop naafie, lekker karren maar :D!