Omdat wij binnenkort voor het eerst in ons leven een fietsvakantie gaan beginnen, heb ik nog enkele vragen m.b.t. verkeersveiligheid. Omdat je bepakt en bezakt bent op de fiets, ga je waarschijnlijk meer slingeren. Zijn er ervaringen of aanwijzingen hoe je dit kunt voorkomen c.q. het beste met z'n tweeën zou kunnen rijden. Ik vraag niet de bekende weg, maar ben ge-interesseerd in ervaringen. En welke gevaarlijke moment zijn jullie overkomen, tijdens fietstochten. Ik vind het snijden door auto's en m.n. met een aanhangwagens erachter erg gevaarlijk. Dit kon wel eens een trauma zijn, want ik ben ooit onderuit getrokken door een auto met aanhangwagen. Hij haalde in terwijl uit tegenovergestelde een auto naderde en kon de aanhangwagen niet tijdig langs me krijgen, en trok me zo met de wielkast mee. Gelukkig liep het goed af. Wat zijn de ervaringen op dit gebied van wereldfietsers?
Lekker blijven slingeren, hoe strakker je fietst des te minder ruimte je krijgtDriesBa schreef:Omdat wij binnenkort voor het eerst in ons leven een fietsvakantie gaan beginnen, heb ik nog enkele vragen m.b.t. verkeersveiligheid. Omdat je bepakt en bezakt bent op de fiets, ga je waarschijnlijk meer slingeren. Zijn er ervaringen of aanwijzingen hoe je dit kunt voorkomen c.q. het beste met z'n tweeën zou kunnen rijden. Ik vraag niet de bekende weg, maar ben ge-interesseerd in ervaringen. En welke gevaarlijke moment zijn jullie overkomen, tijdens fietstochten. Ik vind het snijden door auto's en m.n. met een aanhangwagen erachter erg gevaarlijk. Dit kon wel eens een traume zijn, want ik ben ooit onderuit getrokken door een auto met aanhangwagen. Hij haalde in terwijl uit tegenovergestelde een auto naderde en kon de aanhangwagen niet tijdig langs me krijgen, en trok me zo met de wielkast mee. Gelukkig liep het goed af. Wat zijn de ervaringen op dit gebied van wereldfietsers?