Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggestie route 4 a 5 dagen - Forum Wereldfietser

Suggestie route 4 a 5 dagen

Heeft iemand een leuk idee/leuke route?

Ik wil een aantal dagen gaan fietsen, maar niet te lang omdat ik zonder mijn gezin zal gaan maar met vriendinnen.
Liefst zouden we naar Parijs fietsen, zoals we dat jaren terug gedaan hebben (vanaf den haag, door de duinen, via Gent naar Parijs), maar dat duurt gewoon te lang. Het zou dus zo'n 350 km mogen zijn (we wllen wel flink fietsen, maar ook rusten/leuke stad bezoeken). Liefst niet te veel heuvels.

Niet te ver van huis dus, want reistijd gaat ten koste van fietstijd. Misschien in Duitsland een van de routes langs rivieren (=niet teveel klimmen)? Het voordeel van de oosterburen is dat je makkelijk met de fiets in de trein kan. Nadeel is dat in sommige regio's weinig prettige campings zijn, maar misschien was je toch al van plan in jeugdherbergen/B&B's te slapen.
Lune schreef:Heeft iemand een leuk idee/leuke route?
Langs Duitse rivieren kun je prachtig fietsen. En heel vaak kun je ook met de regionale boemel makkelijk weer terugreizen met de trein. Er is altijd voldoende horeca en onderdak (soms even plannen als je wilt kamperen). Voorbeelden: Rijn, Moezel, Saar, Main. Allemaal prachtig en afwisselend. Er zijn prima routeboekjes in de Bikeline-serie, die ook in NL verkrijgbaar zijn.

Koppel twee routes van Fedor aan elkaar. Deze vind je onder de knop activiteiten van de WF onder de naam Blokje om.

Blanche

Zuiderzeeroute, Ronde van Nederland, Elfstedentocht, Fietserpad.

Bedankt :D
Duitsland lijkt me wel wat, we willen weg graag het buitenland in.

En de route van Benjaminse, van Leuven naar Parijs is 420 km las ik, is dat te doen in 4 dagen zonder jezelf helemaal uit te putten :wink:

(en dan meteen nog een vraag; die route overwegen mijn vriend en ik ook te gaan fietsen met de kinderen, een van 5 die zelf fietst en 2 in de fietskar. De oudste red 40 km op een dag goed, met het oefenen wat we nu gedaan hebben. Maar hoeveel rustdagen las je dan in? Dag fietsen, dag rust, of kan je best twee of drie dagen fietsen?
Misschien moet ik deze vraag ook even ergens anders plaatsen.

Ik heb tijdens het Hemelvaart weekend vier dagen in België gefietst. Met de trein naar Vlissingen daar de pont naar Breskens. Vervolgens langs de kanalen en fietsknooppunten naar Oudenaarde.

Erg handig is de routeplanner voor Vlaanderen
http://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx

Daar een dagje zonder bepakking een aantal hellingen gedaan van de ronde van Vlaanderen (o.a. Koppenberg, oude Kwaremont en Muur van Geraardsbergen).

Afbeelding


Daarna naar fosses la ville (erg slechte camping, geen aanrader). De route rond Charleroi was wat minder, ik wilde eigenlijk wat zuidelijker fietsen.

Vervolgens via Durbuy naar Maastricht en daar weer op de trein gestapt.

voor de route zie:
http://www.geodistance.com/?id=20517

groet

Luddo

Kijk ook eens naar mijn rondje door Nederland, België en Luxenburg op mijn weblog. Ook erg mooi met lekker eten :>
De Duitse fietsclub ADFC heeft een kaarrt met lange afstandsroutes door Duitsland gratis.

Veel plezier en laat horen wat het geworden is. Met foto's enzo natuurlijk 8)

Blanche

Lune schreef:

En de route van Benjaminse, van Leuven naar Parijs is 420 km las ik, is dat te doen in 4 dagen zonder jezelf helemaal uit te putten :wink:

Het is geen zware route, weinig hoogtemeters dus dat zal wel gaan en Parijs is een prachtig einddoel en je fietst heel mooi de stad binnen. Als je 5 dagen de tijd hebt zou ik daarvoor kiezen.

Ik denk dat we dat toch niet doen, beetje zonde als we dan niet eens de tijd hebben om van Parijs te genieten en ik meteen weer terug wil :lol:
Misschien als de kindjes wat groter zijn.

Hoop leuke ideeen, bedankt! Er is ook eigenlijk zoveel leuks te fietsen he, ik kan nog wel ff vooruit qua ideeen :shock:
Engeland en Schotland! Met DFDS van IJmuiden naar Newcastle en dan is het maar 160 kilometer fietsen door de prachtige landschappen à la James Heriott naar Edinburgh, in de Schotse hoofdstad rondkijken. Na afloop per trein terug naar Newcastle en weer naar IJmuiden terugvaren.

Is dat niet ontzettend heuvelig juist?

Kan ik niet zo goed :oops:

Ik ben wel gecharmeerd van Nordrhein-Westfalen. Per trein uitstekend te bereiken en erg afwisselend. Voor planning:
http://www.radroutenplaner.nrw.de/
Campings zijn wat schaars in somige delen van deze regio, maar dan kun je bij veel kano-clubs, soms na enig aandringen, prima terecht.
Mijn fraaiste herinnering (een overwinning van de techniek): we komen ergens aan, de beheerder geeft aan een prive-club te zijn en vraagt naar de reden van mijn komst. Ik laat hem zien dat mijn GPS zijn locatie aangeeft als camping waarna we daar uiterst vriendelijk worden ontvangen.

arnob schreef:we komen ergens aan, de beheerder geeft aan een prive-club te zijn en vraagt naar de reden van mijn komst. Ik laat hem zien dat mijn GPS zijn locatie aangeeft als camping waarna we daar uiterst vriendelijk worden ontvangen.
Zo'n GPS wil ik ook wel... :P
Ik zou lekker de trein naar Maastricht nemen. Daar kun je uitstappen en zo lekker naar de Ardennen fietsen. Daar kun je makkelijk een aantal dagen lekker doorfietsen en een mooie tijd hebben.