Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thudbuster zadelpen met problemen.. - Forum Wereldfietser

Thudbuster zadelpen met problemen..

Door rugklachten en ervaringen van anderen afgelopen week overgegaan tot aanschaf van een Cane Creek Thudbuster ST.

Gisteren een stukje gefietst om het eens te proberen, en na het wennen aan het “lekke achterband” gevoel helemaal tevreden over de vering. Werkt zo goed dat je eigenlijk niet in de gaten hebt dat hij er zit.

Echter na 14 kilometer vond ik dat ik wel erg laag zat en stopte om te kijken of het zadel toch iets hoger moest staan. Omdat ik de Crudbuster (het hoesje) toch wat bol vond staan even verder op onderzoek, onderstaande was wat ik aantrof toen ik de Crudbuster opende:


Afbeelding

en

Afbeelding

Er is dus iets niet helemaal goed… Ik weeg 75kg en zit daarmee dus precies in het midden van het bereik (64-86kg) van het in de handleiding gegeven advies welk blokje te gebruiken. Voor mij het blauwe dus. Verder hebben we die 14 kilometer over verharde fietspaden gereden, en heb ik momenteel rugklachten (vandaar de vering) en doe dus rustig aan.

Ik neem aan dat dit een productiefout is in het elastomeerblokje. Zijn er andere eigenaren van een Thudbuster met deze ervaring? Hoe lang gaat zo'n blokje normaal eigenlijk mee? Moet ik op lange reizen een reserve blokje meenemen? :?

Ik ben benieuwd ik heb dit nog nooit gezien!

Muy especial... Ik fiets al enkele duizenden kilometers met precies zo'n Thudbuster, bij ±65 kg met het blauwe blokje. Op een grote reis wel een reserveblokje meegenomen, maar geen enkel probleem gehad.
ajh schreef:Door rugklachten en ervaringen van anderen afgelopen week overgegaan tot aanschaf van een Cane Creek Thudbuster ST.

Gisteren een stukje gefietst om het eens te proberen, en na het wennen aan het “lekke achterband” gevoel helemaal tevreden over de vering. Werkt zo goed dat je eigenlijk niet in de gaten hebt dat hij er zit.

Echter na 14 kilometer vond ik dat ik wel erg laag zat en stopte om te kijken of het zadel toch iets hoger moest staan. Omdat ik de Crudbuster (het hoesje) toch wat bol vond staan even verder op onderzoek, onderstaande was wat ik aantrof toen ik de Crudbuster opende:

Ik neem aan dat dit een productiefout is in het elastomeerblokje. Zijn er andere eigenaren van een Thudbuster met deze ervaring? Hoe lang gaat zo'n blokje normaal eigenlijk mee?
Zo'n blok moet jaaaren meegaan. Tenzij je de boel nog even snel gesmeerd had met een vreselijk aggressieve spuitbus (en waarom zou je) lijkt het me dat het polyurethaan niet goed uitgehard was

Tenzij je de boel nog even snel gesmeerd had met een vreselijk aggressieve spuitbus (en waarom zou je) lijkt het me dat het polyurethaan niet goed uitgehard was
De zadelpen is standaard voorzien van het blauwe blokje, de gulden middenweg :wink: en zo zonder aanpassing op de fiets gezet. En spuitbussen daar houdt ik niet zo van.

Vandaag een heel stuk met het zwarte blokje gefietst en dat is heel gebleven maar ook merkbaar minder comfortabel.. Dus even wachten op een nieuw blauw blokje. Maar blij te horen dat het een uitzondering is. En dat past dan wel weer bij mij (zie de lekke Markill alu bidons..) :P

bb

Ik fiets al een tijdje op het blauwe blokje zonder problemen. Zelfs mijn 100 kilo is geen probleem voor de blauwe kleur. Inderdaad is het zwarte blikje te hard een een goed "lekke band gevoel" te hebben.

Lijkt me een productiefout of aantasting door chemicalien.

Overigens heb ik de bescherming er weer van afgehaald. Te onpraktisch.

Succes met het juiste Blauwe Blokje

Eric

Ik heb ondertussen, mooi snel, een nieuw blauw blokje ontvangen en gemonteerd. Helaas nog even tot het weekend wachten om het te proberen. Het vernielde blokje wordt heb ik terug gestuurd en ze houden me op de hoogte..
Overigens heb ik de bescherming er weer van afgehaald. Te onpraktisch.
Wat is er onpraktisch aan de bescherming? Eenmaal gemonteerd heb je er toch geen omkijken meer naar?