Wij slapen op een term-a-rest mat, zijn we gewoon tevreden over.
Je hebt ook nog die donzen gevallen, lijken me ook erg lekker liggen overigens, maar zolang deze meegaat, blijf ik hier op liggen. Isoleert ook verder goed.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:wat ik ken is niet echt comfortabel:Demy schreef:Zijn er ook niet handige matjes zonder lucht die licht zijn en ingepakt niet veel ruimte innemen? Zelf wel nieuwsgierig omdat ik nog wat moet kopen. Vanmiddag een nieuwe Nomad Aztec slaapzak gekregen. Nu moet er nog wat onder.
Dankje Deimor.Deimor schreef:wat ik ken is niet echt comfortabel:Demy schreef:Zijn er ook niet handige matjes zonder lucht die licht zijn en ingepakt niet veel ruimte innemen? Zelf wel nieuwsgierig omdat ik nog wat moet kopen. Vanmiddag een nieuwe Nomad Aztec slaapzak gekregen. Nu moet er nog wat onder.
- heel licht er vrij klein: zilver/zilver isolatiematje
- redelijk licht, redelijk klein en met enige demping: foammatje
** als je handig bent kan je zelf ook vast wel wat knutselen: isolatiematje + foamstukken bij je heupen en schouders... beste van 2 werelden.
Ik houdt echter van een goede nachtrust en neem mijn therm-a-rest (womans design = extra isolerend) matje van 5cm dik mee, warm en comfortabel.
Enige waar je misschien rekening mee wilt houden is dat therm-a-rest matjes niet zo goed tegen grote hoogte kunnen schijnbaar (boven de 4000 meter).. lees wat verhalen van whiskey.
heeft volgens mij met de ijle lucht te maken en ik denk dat als je ze niet helemaal laat volzuigen, maar het ventiel (eerder) dicht doet -> als ze dik genoeg zijn. dat ze het dan wel overleven.
Zelfde uitgangspunt hier, maar m'n rugoperatie heeft mij hardhandig duidelijk gemaakt dat ook ruggen verslijten (onzichtbaar en geniepig, die erosie achter je rug), en bovendien niet voor vervanging in aanmerking komen ...Willem Jongman schreef:Thermarest van 5 cm dik, maar erg comfortabel vind ik dat niet (heeft alles met de leeftijd te maken), en warm evenmin. Kortom, hoewel bij mij eigenlijk alles versleten moet zijn voor het vervangen wordt, staat een Exped downmat nu toch wel erg hoog op mijn lijstje. Voor ongeveer hetzelfde geld en gewicht als een thermarest zowel meer ligcomfort als meer isolatie.
Wim
Kijk, ja kan natuurlijk een veldbedje + tarp + slaapzak gebruiken. dan heb je geen tent en matje nodig... en volgens mij kan je best nog wel aardig compacte veldbedjes krijgen.Demy schreef:Dankje Deimor.Deimor schreef:wat ik ken is niet echt comfortabel:Demy schreef:Zijn er ook niet handige matjes zonder lucht die licht zijn en ingepakt niet veel ruimte innemen? Zelf wel nieuwsgierig omdat ik nog wat moet kopen. Vanmiddag een nieuwe Nomad Aztec slaapzak gekregen. Nu moet er nog wat onder.
- heel licht er vrij klein: zilver/zilver isolatiematje
- redelijk licht, redelijk klein en met enige demping: foammatje
** als je handig bent kan je zelf ook vast wel wat knutselen: isolatiematje + foamstukken bij je heupen en schouders... beste van 2 werelden.
Zat ook nog even te denken aan een veldbedje. Zodat je van de grond komt te liggen. Maar dat zal wel helemaal niet licht zijn.
Wel Opa Leen, als je met dat bouwjaar al altijd op een 2,5cm thermarest hebt geslapen, dan ben je een granieten getuigeheuvel in een voor de rest waarschijnlijk reeds sterk geërodeerde bevolkingslaag . Prijs jezelf gelukkig !Leen Verkerk schreef:Jansenuis,
Ik ben bang dat ik ook zo langzamerhand wat comfortabelers nodig heb.
Ik slaap nu nog op een thermarest van 2.5 cm maar begin toch zo langzamerhand te kraken( BJ 1941)
Vraagje wat zijn de afmetingen van je mat en welke lengte heb je zelf?
Ik heb ook gehoord dat die matten nogal lawaaierig zijn als je je omdraait, valt dat mee?
Biijvoorbaat dank
Opa Leen
Daar hebben we hier al over gehad :Peter Rodenburg schreef: Ik vond trouwens zojuist deze, voor pak 'm beet, 20 euro: http://www.campmania.co.uk/Item--0-cat- ... tress.aspx