Additionally, paste this code immediately after the opening tag: windrichting in de Baltische staten - Forum Wereldfietser

windrichting in de Baltische staten

Graag wil ik deze zomer een paar weken in de Baltische staten gaan fietsen. Met Ryanair kun je vanaf Frankfurt zowel naar Kaunas (Litouwen)als naar Riga (Estland). Qua vluchttijden zou het mij iets beter uitkomen om heen naar Kaunas te vliegen en terug vanaf Riga. Alleen vraag ik mij af of ik in noord-westelijke richting almaar tegen de wind in fiets, omdat je dan richting Baltische zee fietst. Het is bij ons zo dat de wind meestal vanuit de zeerichting (westen) waait, maar dat hoeft niet overal zo te zijn.


Karin

Veni vidi fietsie

Foei, Riga ligt in Letland.
De lijn Kaunas-Riga is bijna exact zuid-noord en dan fiets je eerder parallel met de zee dan naar de zee toe (golf van Riga niet meegerekend). Dit houdt wel in dat je de hele tijd van de zon wegfietst, wat ook een argument kan zijn. Ik denk persoonlijk dat de windrichting niet zoveel uitmaakt, zeker niet rond Kaunas wat toch sterk landinwaarts ligt.

Oeps...in de war met Tallinn. Maar is voor de vraag niet belangrijk.


Karin

Veni vidi fietsie

In de winkel heb ik een heel dik klimaatboek van de Universiteit van Trier. Daar staan alle overheersende windrichtingen per maand in, van een paar duizend plekken op onze aardbol. Je mag hem altijd komen inkijken als je wilt.