Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips over route en welke wilde dieren kom ik tegen?? - Forum Wereldfietser

tips over route en welke wilde dieren kom ik tegen??

Hallo, ik verterk over 2 weken naar de States en wil van San Fransisco naar Denver
fietsen.
Heeft iemand die route gefietst de zg western express route ik heb kaarten van de ACA
Ik rij via sacramento ,lake tahoe, door Utah Cedar city ,byrce Canyon,naar Colerado.
Hoe lonely is die route.Een deel gaat over de Lonelies road of Amerika Ik reis alleen en vraag me af hoe veilig het is.
Ik heb geen ervaring met wilde dieren beren,wolven ect en hoor verschillende verhalen over hoe je moet reageren.Hoe dan?
heeft iem deze route ook gefietst of een deel er van in Mei, met welke temperaturen moet ik rekening houden??

ilona
Hoi Ilona,
Je mag blij zijn als je een paar wilde dieren te zien krijgt! Misschien dat je in de Sierra Nevada mountains je eten in beervrije containers moet stoppen op de campings ipv in je tent maar de kans dat je er een tegenkomt lijkt me heel erg klein.

Ik heb een klein stukje van deel 3 van die route (bedankt voor de tip, ik vond veel info op de site van adventurecycling.org) gefietst door Utah, van Cedar City tot Bryce Canyon. Eind mei/begin juni is het plan nog een deel ervan te gaan fietsen, van Cedar City tot Hanksville. In Utah zit je al erg hoog, 2-3000m In mei kan het daar nog 's ochtends aardig koud zijn, rond het vriespunt. Overdag waren de temperaturen lekker aangenaam. Meer info is te vinden op mijn website, http://wizardofoh.nl

Afbeelding

Hoi Ilona,
Ik heb vorig jaar een groot deel van die route gefietst, maar dan andersom, en ben zowat geen wild tegengekomen. Als je inderdaad in de Sierra Nevada zit is die kans wel groter, maar vooral van belang als je echt de wouden ingaat, maar dat zou dan wandelend zijn met rugzak.