Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips over route en welke wilde dieren kom ik tegen?? - Forum Wereldfietser

tips over route en welke wilde dieren kom ik tegen??

Hallo, ik verterk over 2 weken naar de States en wil van San Fransisco naar Denver
fietsen.
Heeft iemand die route gefietst de zg western express route ik heb kaarten van de ACA
Ik rij via sacramento ,lake tahoe, door Utah Cedar city ,byrce Canyon,naar Colerado.
Hoe lonely is die route.Een deel gaat over de Lonelies road of Amerika Ik reis alleen en vraag me af hoe veilig het is.
Ik heb geen ervaring met wilde dieren beren,wolven ect en hoor verschillende verhalen over hoe je moet reageren.Hoe dan?
heeft iem deze route ook gefietst of een deel er van in Mei, met welke temperaturen moet ik rekening houden??

ilona
Hoi Ilona,
Je mag blij zijn als je een paar wilde dieren te zien krijgt! Misschien dat je in de Sierra Nevada mountains je eten in beervrije containers moet stoppen op de campings ipv in je tent maar de kans dat je er een tegenkomt lijkt me heel erg klein.

Ik heb een klein stukje van deel 3 van die route (bedankt voor de tip, ik vond veel info op de site van adventurecycling.org) gefietst door Utah, van Cedar City tot Bryce Canyon. Eind mei/begin juni is het plan nog een deel ervan te gaan fietsen, van Cedar City tot Hanksville. In Utah zit je al erg hoog, 2-3000m In mei kan het daar nog 's ochtends aardig koud zijn, rond het vriespunt. Overdag waren de temperaturen lekker aangenaam. Meer info is te vinden op mijn website, http://wizardofoh.nl

Afbeelding

Hoi Ilona,
Ik heb vorig jaar een groot deel van die route gefietst, maar dan andersom, en ben zowat geen wild tegengekomen. Als je inderdaad in de Sierra Nevada zit is die kans wel groter, maar vooral van belang als je echt de wouden ingaat, maar dat zou dan wandelend zijn met rugzak.

Ik heb vorig jaar gefietst van Montrose-Colorado naar St.George-Utah, zie kaartje op mijn site, en daar had ik echt 3 weken voor nodig. Ik heb nagenoeg de route van de adventurecycling.org gevolgd, alleen tussen Hanksville en Natural Bridges heb ik het anders gedaan en heb ik de iets zuidelijker weg 276 genomen over Hall's Crossing, ook supermooie woestijn. Daar is geen brug maar een ferry om over Lake Powell te geraken (klik hier).

De Lonelies-road ken ik niet, waarschijnlijk is dat Nevada. Ik had meestal 2 liter water bij me, omdat er voldoende plaatsjes zijn onderweg. Alleen tijdens het stuk Hanksville-Natural Bridges-Blanding (drie dagen) nam ik 6/7 liter mee, omdat er onderweg niet kan bijtanken.

In september waren enkele nachten onder nul, in Bryce bijvoorbeeld op 2400m was het min 5. Ik heb ook eens gewandeld in april/mei in de Sierra Nevada en toen was het soms ook onder nul.

jim
Ik heb familie die tussen Sacramento en Lake Tahoe woont. Bij mijn laatste bezoek aldaar was het daar in de maand juni heel heet en droog! Wel 33 graden. Er komen kolibries voor, en in de tuin heb ik een grote kraaghagedis zien voorbij rennen, met opgezette kraag. Rattlesnakes komen er soms voor. Op de hoogste toppen van de Sierra Nevada op ca. 2800 meter lag er nog sneeuw maar niet koud. Het is wel vrij moeilijk te fietsen, want richting Lake Tahoe loopt alleen de US Freeway 50. Vanaf Placerville tweebaans met veel bochten door de bossen. Hier en daar zag ik zwartgeblakerde delen na de bosbranden.... Pal ten oosten van Lake Tahoe ben je dan in Nevada. Er ligt dan meteen een woestijnlandschap voor je met wel 40 graden hitte! Maar wel aangenaam droog dat je niet transpireert. Ik bezocht het echte wildwest-stadje Virginia City in Nevada, hierbij maakte ik een foto van een fraai schoolgebouw uit 1880 http://www.mijnalbum.nl/Album=U4WZNVJD . Op de achtergrond de zinderende woestijn.
Lake Tahoe is op het Bajkal-meer in Siberië na, het diepste meer ter wereld. Het water van Lake Tahoe kan je gemakkelijk drie meter diep over heel Californië "uitsmeren"! Wooow, wat is Amerika een móói fietsland!
Let op: in San Francisco kan je wél over de Golden Gate Bridge fietsen (in noordelijke richting dus) maar niet over de grijze Bay Bridge (verboden voor fietsers) richting oosten. Je moet maar met Google Earth de lokale wegen opzoeken.... Intussen heb ik ontdekt dat er een Alameda-veerpont gaat van San Francisco (vlak ten noorden van de Bay Bridge) naar Oakland Harbour aan de overkant, op de oostoever van de baai dus.