Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zuid amerika begin 2009 - Forum Wereldfietser

zuid amerika begin 2009

Klinkt ver, maar wil gewoon eens polsen.
Ergens begin volgend jaar is het plan om een aantal maanden in Zuid Amerika te gaan fietsen, en dan vooral de Spaans sprekende helft ervan. Maar heb eerder gemerkt dat alleen in kleine dorpjes ook maar alleen is, dus ben benieuwd naar mensen met soortgelijke plannen om een kortere of langere periode mee te fietsen. Mijn plannen zijn nog alleszins flexibel... Zelfs als iemand een leuk plan heeft voor zuid oost Azie ben ik wellicht nog om te praten. Ik wil gewoon ook lekker weer eens weg, nu ik de kans (weer) krijg.
Ikzelf ben 30 jaar, heb de eerste fietsvakanties achter de rug. Ik heb wel redelijk wat van de wereld gezien, maar toen nog zonder fiets.
Lijkt het je eventueel wat, laat het dan even weten, dan kunnen we kijken of een stuk samen plannen wat zou zijn.

Anne

Hoi Anne,

Ik wil zelf ook weer eens graag voor langere tijd op fietsvakantie. Mijn plannen staan nog totaal op losse schroeven. Zit erg aan nieuw zeeland te denken en Zuid Oost Azie. Heb veel fietsvakanties in Europa gedaan en eenmaal Noord Amerika en China.
Probleem is alleen dat ik niet alleen weg wil, mis dan toch het gezelschap.

Ben zelf 26 jaar oud en lichtelijk verslaafd aan fiets vakantie, begint nu al weer te kriebelen om op fietsje de wereld.
Lijkt me ook leuk als we misschien klein groepje kunnen vormen?

Gr Onno

Hoi beiden,

Over een maand of 7/8 hoop ik mijn studie afgerond te hebben om daarna nog voor een aantal maanden de wereld te verkennen. Ik heb mijn pijlen nu gericht op Zuid-Amerika (Peru t/m Chili) en met name de spaans sprekende landen trekken mij! Azie zou ook een optie zijn, maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept. Met fietsvakanties heb ik ervaring (binnen Europa en al een aantal jaar terug weliswaar), en verre reizen buiten Europa heb ik al vaker gemaakt. Fietsen vind ik een prachtige manier om wat van de wereld te zien, gaat niet te snel, maar ook zeker niet te langzaam.

Niemand in mijn omgeving is te porren voor een dergelijke trip, dus vooralsnog droom ik alleen over deze reis. Maar alleen is ook maar alleen, lijkt mij leuk om kortere of langere tijd met mensen samen te fietsen! Aanspraak is fijn, ervaringen delen ook en daarbij lijkt het mij ook nog wat veiliger :wink: ...

Als het jullie (je) leuk lijkt om eens te brainstormen voor ideeen laat me weten, dan stuur ik mn emailadres in een PM ofzo!

Groet, Willemijn

(Ohja, ik val redelijkerwijs in dezelfde leeftijdscategorie als jullie, ben 25.)

Ik zou in Peru wel even rekening houden met de eerdere berichten op dit forum, over overvallen tussen Trujillo en Pacasmayo (met name fietsers die aan de politie voor hun veiligheid hadden doorgegeven dat ze die richting op gingen fietsen). Verder zou ik ook zeker de kleinere plaatsen aandoen in (in ieder geval) Peru: altijd gezellig en wellicht mag je mee-eten bij bijvoorbeeld de burgemeester van het dorp!

Hallo,

Ik ben ook van plan om eind dit jaar/begin 2009 rond te trekken in z.amerika. Mijn idee (op dit moment) is om van het zuidelijkste puntje naar het noorden te rijden, afwisselend Chili en Argentinie richting Bolivia en Peru. Vandaar uit denk ik erover om naar Madrid terug te vliegen en een maandje ervoor uit trekken om weer richting huis te rijden (in mijn gevall den haag) zodat de thuiskomst niet zo abrupt komt. Dit laatste is slechts een ideetje. Wellicht blijf ik die maand liever daar, danwel ben ik erg aan "thuis" toe.
Iig is Chili/Argentinie/Bolivia/Peru iets waar ik erg naar uitkijk, ik heb al een aantal uurtjes besteed aan dromen van, met hulp van google earth.
Ik wil ook een aantal hikes maken met tentje, in patagonie, peru en wellicht elders. Maar ik wil vooral meemaken wat op mijn pad komt, met andere woorden flexible blijven onderweg.

Ik (29-m) zou het erg leuk vinden om delen samen met anderen te rijden. Hoe staat het met jullie plannen? Ik ben benieuwd.

gr

Eelke
hehe,

Dat zijn mooie plannen........ :lol:
Ikzelf ben net klaar met school en ben nu aan het werk om ook begin van het nieuwe jaar een lange fietstocht te ondernemen. Ik heb al een paar fietstochten achter de rug, deze echter altijd binnen europa. Mijn plan was om in zes maanden van Costa Rica naar Canada te fietsen. Een ander idee was om in Chilli te beginnen en omhoog te fietsen naar Equador. Eigenlijk maakt me het niet heel veel uit waar gaan fietsen..... er zijn zo veel mooi plekken! Een of meerdere goede reisgenoten zijn zo ver van huis wellicht belangrijker.
Ikzelf ben een jonge wereldfietser(18jaar) maar onderschat me alsjeblieft niet :wink:
:arrow: lijkt me leuk om deze plannen te delen en wie weet waar we uit komen. laat maar weten!

kasper_hoex@hotmail.com

groet,
Kasper