Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee met Jet Airways - Forum Wereldfietser

Fiets mee met Jet Airways

Zijn er mensen die (recente) ervaring hebben met het meenemen van fietsen op vluchten van Jet Airways (India)?
Wat zijn de voorwaarden en bijkomende kosten.

Groeten Mark
Hee Mark,

Ik heb m'n fiets meegenomen naar India in december. De fiets kwam 2 dagen later aan dan mij, maar dat ligt aan de overstap op Brussel. Amsterdam - Brussel vloog ik met KLM in een Fokker 70, en daar is niet veel plaats voor een fiets. Dat is denk ik de reden dat ik 2 dagen op m'n fiets moest wachten. Brussel - Chennai ging prima. Terug ook.
Gewoon doen.
Fijne vakantie.

Cor

Wat heb je moeten betalen voor het meenemen van je fiets tijdens de JetAirways vlucht??
Wij horen bedragen van 20/30 euro per kg boven de 20kg.
Die 20 kg is dan je bagage en fiets bij elkaar.

Groeten
Dag Mark,

Aan mijn reactietijd kan je zien dat ik niet vaak op deze site te vinden ben, maar goed, voor nieuwe fietsers die naar India gaan:
- tarieven voor fietsvervoer staan tegenwoordig op elke website van de vervoerder, en wijzigen regelmatig.
- ik betaalde toen meen ik 70 euro.
- daarnaast mag je dan nog 20 kg meenemen, dat staat ook op de website.
- fietsen komen niet altijd heel aan op de plaats van bestemming. Zorg dat je info bij je hebt over een winkel waar je eventueel onderdelen kunt kopen. Zijn ze niet te koop, neem dan de kleine dingen mee (band, stukje ketting, kettingpons etc). Van grotere dingen die je niet mee kan nemen moet je hopen dat ze onderweg niet stuk gaan of anders: (laten) repareren.

Groeten, Cor
Nog maar een late reactie maar wie weet heeft een ander er iets aan...
Mijn ervaring met Jet Airways bij lokale vluchten in India:

New Delhi - Varanasi: fiets zat in doos (doe ik nooit meer). Kon eerst niet mee, "Impossible Sir". Gewoon volhouden, supervisor ging uiteindelijk overstag. Hoefde ook niet bij te betalen. Fiets moest wel uit doos om gescand te worden, daarna weer terug erin. zorg dat je genoeg ductape bij je hebt.

Kolkota - New Delhi: fiets met alle fietstassen op bagagedrager getapet afgegeven bij check-in. Alleen stuur overdwarsgedraaid, pedalen laten zitten, lucht uit banden. Kon zo mee! Werd in goede staat afgeleverd in New Delhi, doe ik voortaan altijd zo...