Additionally, paste this code immediately after the opening tag: verpakken fiets bij Easyjet luchthaven Malpensa - Forum Wereldfietser

verpakken fiets bij Easyjet luchthaven Malpensa

Ik zou deze zomer met mijn fiets van Malpensa naar Brussel willen vliegen. Probleem is dat deze blijkbaar verpakt moet zijn. In Spanje Gerona draaide ik gewoon mijn tentzeil rond mijn fietsstuur en alles was oké (vloog toen met Ryanair). Heeft iemand ervaring met easyjet? Waar kan je zo'n doos kopen in Milaan? Op de luchthaven....Zijn fietstassen goed en niet te zwaar om gans je reis mee te pakken...Ik hoop dat iemend een mij een gouden tip kan geven om deze idiotie met die kartonnen dozen waar iedereen met sukkelt te omzeilen of op te lossen...

Vele groeten en dank
Koen

eisen:
http://www.fietsvakantiewinkel.nl/2www/ ... age.php#kl

daar staat dat blijkbaar een hoes ook mag, check dit wel weer, het kan verkeren schreef Bredero al....
http://www.google.nl/search?q=fietshoes ... =firefox-a
DIY..... voor de rest..
Dank voor je reactie. Zo een fietshoes van de vakantiefietswinkel.nl is blijkbaar ook goed.... Dit lijkt mij al heel wat eenvoudiger.Heb dit eventjes bekeken en het lijkt me niet meer dan een doorschijnende plastiek..iemand ervaringen met die fietshoezen??
Hieronder nog een Engelstalig forum over easyjet en fietshoezen. Na dit gelezen te hebben en een beetje rond te snuisteren is mijn voorlopige conclusie: een doos hoeft niet, gewoon inpakken in hoes of een tentzeil is ook goed, bij problemen begin je wat moeilijk te doen en volhouden dat alles zo afgesproken was. Niemand is blijkbaar moeten opstijgen zonder z'n fiets...

http://forum.ctc.org.uk/viewtopic.php?p ... 1d77621679
Koenisa schreef:iemand ervaringen met die fietshoezen??
Ja, en geen goede. De hoes is te klein voor een 28"-fiets die wat groter dan klein is. En de zogenaamde handige gaten zitten meestal op de verkeerde plaats, zodat het extra makkelijk is om je kabels kapot te trekken. Koop liever een zog. VK-fietspyjama.
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... cts_id=386 (ook verkrijgbaar bij Halfords).

Overigens staat in de Nederlandse tekst op de site van Easyjet (natuurlijk een betere bron dan de Fietsvakantiewinkel) als vereiste: verpakking in een fietskist of tas. In de Engelse tekst is echter sprake van een "bicycle box or bag".

Gerd
Koenisa schreef:Ik zou deze zomer met mijn fiets van Malpensa naar Brussel willen vliegen. Probleem is dat deze blijkbaar verpakt moet zijn. In Spanje Gerona draaide ik gewoon mijn tentzeil rond mijn fietsstuur en alles was oké (vloog toen met Ryanair). Heeft iemand ervaring met easyjet? Waar kan je zo'n doos kopen in Milaan? Op de luchthaven....Zijn fietstassen goed en niet te zwaar om gans je reis mee te pakken...Ik hoop dat iemend een mij een gouden tip kan geven om deze idiotie met die kartonnen dozen waar iedereen met sukkelt te omzeilen of op te lossen...

Vele groeten en dank
Koen
Reactie van Rob Uijtjens:
Je kunt misschien je fiets daar ook met plastiek laten omwikkelen, zoals ook met koffers gedaan wordt. Mijn ervaring daarmee is goed (kosten € 10). Dozen zijn duur en vaak ter plekke niet te krijgen. De speciale fietstassen (voor frame met losse wielen) lijken mij op den duur het meest ideaal en de kosten ervan (ca. € 70) zijn er met 3 vakanties uit.
Wij gebruiken tegenwoordig, daarwaar toegestaan, fietshoezen van Halfors. Zijn gemaakt van het zelfde materiaal als de "turkentassen" en dat werkt prima.Zijn Groot genoeg en er zitten geen onhandige gaten in zoals de hoezen van de Fietsvakantie winkel.

Bij Rose in D. levert ook NL
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=5824
Check bij Easyjet of ze het ok vinden....
Rose fietshoes-set - Rundum -

...Set bestaande uit: Rose fietsgarage (art.nr. 181532-1) + Rose beschermende hoes (art.nr. 456494-1). U bespaart € 4,30 t.o.v. de losse aankoop...
Prijs: 29,50 €
of
Rose beschermhoes Bike Tub

... racefietsen: combineer de hoes met de chromen standaard (art.nr. 587015-1...
Prijs: 19,90 €

Tot op heden fietsen altijd verpakt in een grote stevige plastic zak die ook door schoonmaakdiensten worden gebruikt. afplakken met duck tape en je hebt een prima verpakking

Paul
dik5 schreef:Wij gebruiken tegenwoordig, daarwaar toegestaan, fietshoezen van Halfors. Zijn gemaakt van het zelfde materiaal als de "turkentassen" en dat werkt prima.Zijn Groot genoeg en er zitten geen onhandige gaten in zoals de hoezen van de Fietsvakantie winkel.
Inderdaad, als je een hoes wilt gebruiken is dat gewoon de perfecte oplossing. Heel stevig plastic dat werkelijk jaren meegaat (en onderweg als handig grondzeil bij de picknick te gebruiken is!) en er zitten met metalen rondjes verstevigde openingen in waar je gemakkelijk tie-wraps door kunt halen zodat je de hoes stevig om de fiets kunt bevestigen.
Kost 2 euro of zo en wordt bij mijn weten door alle maatschappijen die niet per se een doos eisen, geaccepteerd.
rob uijtjens schreef:De speciale fietstassen (voor frame met losse wielen) lijken mij op den duur het meest ideaal en de kosten ervan (ca. € 70) zijn er met 3 vakanties uit.
Toch is bij een oud-collega van me met zo'n hoes, iets mis gegaan de vorige keer dat hij hiermee reisde.

Ik gebruik ook zo'n VK-fietshoes, en dat gaat op zich prima. De laatste keer heb ik op de heenweg de fiets goed beschermd met bubbeltjesplastic: achterdrager wat verbogen en een klein knikje daarin voor de verbuiging. Op de terugweg geen bescherming aangebracht, alleen de hoes er omheen: geen beschadiging :?

Lijkt wel of ze goed beschermde fietsen onderop leggen en er zoveel op leggen dat die toch vanzelf beschadigt. En lijkt wel of ze "onbeschermde" fietsen behandelen als hun eigen (nog fitte) schoonmoeder... :roll:
(Overigens niet bij EasyJet op Malpensa, maar in het algemeen bij vliegmaatschappijen.)