Additionally, paste this code immediately after the opening tag: plaats reserve fietssleutel(s) - Forum Wereldfietser

plaats reserve fietssleutel(s)

Waar laten jullie je reserve fietssleutel(s) als je wat langer weggaat. Vastgeplakt onder je zadel? of vastgeplakt in je broekzak met duc tape? In ieder geval niet bij het standaardbosje in je stuurtas of zo, denk ik. Tot nu toe liet ik zonder er verder bij na te denken mijn reservesleutel thuis, maar ja, als je sleutel wegraakt, heb je er niets aan als je fiets goed op slot staat. Rob
Je zou hem aan je partner of fietsmaatje kunnen geven.
Dan zit hij niet op je persoon of fiets (of aanhangspul)
De kans dat je beide het spult verliest of (onvrijwillig) af moet staan is kleiner.

Zelf stop ik hem altijd in het doosje van de pleisters welke ik een aparte etui met "noodspullen" heb zitten (tel. nr's, ehbo spullen, gsm, noodrantsoen, etc). Hierdoor valt hij niet zo op als iemand m'n tas door zou zoeken maar ben eigenlijk ook wel opzoek naar een betere plaats omdat ik hem liever niet op mn fiets achterlaat :?

onder je zadel lijkt mij niet zo slim wel erg "bloot"... aan je fietsmaatje geven is wel handig / een van de meest gebruikte methodes dacht ik. Ik stop hem vaak gewoon in een fietstas... liefst bij mn vuile was in ;-)

Aan partner geven kan wel maar die blijft thuis. Die ehbo doos of was, dan blijft het in je tassen. Daar had ik ook al aan gedacht. Dus als je gaat douchen ofzo of boodschappen doen moet je weer niet vergeten die sleutels er uit te halen en mee te nemen. Blijft moelijk. Ik kom tot noch toe niet verder dan met duc tape in je broekzak te plakken. Rob

sorry: "noch"is natuurlijk "nog"

Gewoon in je stuurtas bij alles wat belangrijk is. In deze tas zit meestal een speciaal vakje. Je stuurtas heb je altijd bij je: ook tijdens een korte sanitaire stop.

Als ik mijn fiets op slot zet, stop ik de sleutel uit mijn slot vaak bij me (in stuurtas/broekzak/jaszak). Dus dan moet je de reserve sleutel daar niet hebben lijkt mij. Op de fiets is dus wel het handigste denk ik... maar dan wel op een plek waar men lastig bij komt. Eventueel zou je ook nog aan IN je zadelbuis (frame) of stuur kunnen denken... moet je natuurlijk wel de tool bij je hebben om die open te maken ;)

Bij mij zit de reservesleutel aan de sleutelbos met huissleutels... die zoals ik aangaf tijdens de reis diep in mijn bepakking zit aangezien ik daar toch niks aan heb onderweg.

Ik ben trouwens wel benieuwd eigenlijk naar situaties waarin mensen hun sleutel kwijt zijn geraakt, ik heb namelijk in de 22 jaren dat ik fiets nog nooit mn fietssleutel verloren/zoek geraakt. Als je die situaties analyseert kom je vast wel op een plek die handig is.

bert sitters schreef:Gewoon in je stuurtas bij alles wat belangrijk is.
Dat is niet slim. Daar stop je namelijk ook de gewone sleutel op het moment dat de fiets op slot staat. Het engste wat je kan overkomen is dat je je stuurtas kwijtraakt, dus daar stop je de reservesleutel niet. Ook stop je hem niet op of aan de fiets zelf, want als die gestolen wordt dan heb je de sleutel niet meer - en de dief wel. Dus stop ik hem ook "diep in een van de tassen". De kans dat alleen die tas gestolen wordt is vrij klein. Voor als álles gestolen wordt of in het ravijn valt heb ik ook geen oplossing.
Leon

MTB sturen worden meestal aan de zijkant afgesloten met een dopje. Ik heb het nog nooit gebprobeerd maar waarschijnlijk kun je daar wel je reservesleutel in stoppen. Heb je ook geen apart gereedschap voor nodig om bij je sleutel te komen. Wel zorgen dat ie niet te ver het stuur in kan glijden zodat ie er niet meer uit kan....
:twisted: stop 'm altijd in een wit bolletje (vanwege de scherpe kantjes) en dat weer in een rubbertje.. dat ik vervolgens doorslik...mocht ik mijn sleutel kwijtraken dan kan het even duren voor dat de reserve weer tevoorschijn komt...dat is het nadeel.... :roll:

Ik stop 'm gewoon in de portemonnee: die wil ik nl echt niet kwijtraken!
Fokko schreef::twisted: stop 'm altijd in een wit bolletje (vanwege de scherpe kantjes) en dat weer in een rubbertje.. dat ik vervolgens doorslik...mocht ik mijn sleutel kwijtraken dan kan het even duren voor dat de reserve weer tevoorschijn komt...dat is het nadeel.... :roll:
En wat 'zegt'het detectiepoortje dan als je vliegt op de luchthaven, Fokko? :lol:

Blanche

:idea: Alles in ogenschouw genomen, denk ik dat ik mijn reservesleutel tussen pleisters en dan maar in mijn ehbo doosje stop, wanr mijn stuur, tja, dat gaat niet. Idd, zoals Leon stelt, als alles gestolen wordt heb je pech, maar als als in de wereld was leefden we nog in het paradijs, oftewel "if wishes were horses there would be no beggars". Al blijf ik benieuwd naar nog weer betere oplossingen. Rob
8) zonder gekheid,... ik zal nog even zo'n internetcursus volgen...ik heb namelijk ook zo'n onverwoestbaar, maar supermakkelijk te kraken AXA slot... :lol: of moet ik nou :cry: ?

en Blanche...ik heb ook genoeg voorbeelden op TV gezien om bij het vliegtuig te komen zonder langs de poortjes te gaan....maar tot nu toe vond ik het nog te leuk om langs de stewardesjes aan de balies te gaan... 8)

Ik stop hem in tape gewikkeled in mijn gereedschaps etui, maar niet door vertellen hoor! (en ik heb een kopietje van mijn paspoort in mijn toilet tas, nou dan weet je het wel!) :wink:

Zonder gekheid. De vraag die ik mijzelf stel is: Wat is de kans dat een fiets dief al mijn bagage doorzoekt naar een reserve sleuteltje? Welke dief verwacht uberhaupt een reserve sleuteltje te vinden? Denk niet dat die kans erg groot is. Dus, zolang als je hem niet om je stuur hebt hangen, zal het wel los lopen. (Maar hou me er niet aan) :wink:

Groet,

Stijn

Leon schreef:
bert sitters schreef:Gewoon in je stuurtas bij alles wat belangrijk is.
Dat is niet slim. Daar stop je namelijk ook de gewone sleutel op het moment dat de fiets op slot staat. Het engste wat je kan overkomen is dat je je stuurtas kwijtraakt, dus daar stop je de reservesleutel niet. Ook stop je hem niet op of aan de fiets zelf, want als die gestolen wordt dan heb je de sleutel niet meer - en de dief wel. Dus stop ik hem ook "diep in een van de tassen". De kans dat alleen die tas gestolen wordt is vrij klein. Voor als álles gestolen wordt of in het ravijn valt heb ik ook geen oplossing.
Leon
`

Leon,

Ik heb altijd een broek aan (kort of lang) met diepe zakken. Daar stop ik mijn gewone sleuteltje in. Altijd dus bij de hand. Je hebt volkomen gelijk dat het engste wat je kan overkomen het kwijtraken van je stuurtas is. Je moet inderdaad altijd zorgen dat je jouw stuurtas niet kwijtraakt. Als je daarvoor zorgt en ook jouw reservesleuteltje in die tas zit, dan raak je jouw reservesleuteltje ook niet kwijt.

Een cijferslot maakt een sleutel overbodig...

Zelf neem ik op fietsvakanties slechts een lichtgewicht en ongetwijfeld onbetrouwbaar kabelslot mee. Het is alleen bedoeld om gelegenheidsdieven tegen te houden. In steden, waar meestal de professionals zich ophouden blijf ik bij mijn fiets of zet hem in een stalling of in mijn hotel o.i.d.

Jan Eleveld schreef:Een cijferslot maakt een sleutel overbodig...

Zelf neem ik op fietsvakanties slechts een lichtgewicht en ongetwijfeld onbetrouwbaar kabelslot mee. Het is alleen bedoeld om gelegenheidsdieven tegen te houden. In steden, waar meestal de professionals zich ophouden blijf ik bij mijn fiets of zet hem in een stalling of in mijn hotel o.i.d.
Jan,
Jij hebt in Spanje waarschijnlijk geen Nederlandse fietsverzekering, maar bij zo'n verzekering moet je fiets worden afgesloten met een goedgekeurd ringslot.
In geval van diefstal moet je twee sleuteltjes inleveren.

Jan Eleveld schreef:Een cijferslot maakt een sleutel overbodig...

Zelf neem ik op fietsvakanties slechts een lichtgewicht en ongetwijfeld onbetrouwbaar kabelslot mee.
Zeker zo een die je met speld open kan maken, of op gevoel door er aan te trekken. Altijd leuk om de fiets op een andere manier vast te maken dan de eigenaar hem had achtergelaten ;)