Hoi allemaal,
In reactie:
- de interpretatie van het begrip commercieel verschilt kennelijk tussen mensen. Toegegeven, ik heb er de Dikke van Dale niet op nagekeken, maar onder commercieel versta ik: met winstbejag, i.e. dat de opzet is dat er meer geld in je portomonnee zit na de activiteit dan daarvoor. Misschien de verkeerde woordkeuze, maar nogmaals: dat is niet de opzet.
- los van of je deze activiteit nou wel of niet commercieel vindt: het is mij niet duidelijk wat op het forum de gedragsregels zijn. Misschien kan ik ze gewoon niet vinden. Kan iemand me daarmee helpen? Ik ben al wel een tijd actief op het forum en zie regelmatig aankondigingen van activiteiten of links naar websites van boeken, winkels, fotoarchieven, mensen die reizen organiseren etc. Ik had dan ook niet verwacht dat mijn berichtjes niet toegestaan zouden zijn of niet acceptabel. In deze thread en ook de " ik ben geschrokken" thread komt uit sommige reacties het beeld naar voren dat ik -en ook anderen die de links naar boeken etc publiceren- een soort stiekemerd ben die de regels probeert te omzeilen. Dat vind ik niet terecht. Ik wil me graag houden aan eventuele regels, als ik ze maar ken.
- het idee voor de tochten kwam vanuit een enthousiasme voor Afrika en het gevoel dat te willen delen met mensen die wel graag willen fietsen in Afrika, maar niet de tijd hebben om het te organiseren of niet de zin, durf of welke andere reden dan ook om alleen te gaan. Sommige lezers van het Wereldfietsers forum dus!, dacht ik. That's all. Nee, we zijn geen reisburo en willen dat ook niet worden. We hebben allebei heel bevredigend werk dat niks met de reiswereld van doen heeft. En ja, je moet elkaar vertrouwen als je op zo'n reis gaat. En van te voren goede afspraken maken. Demy, ik vraag me af waar je achterdocht vandaan komt? Misschien ziet de website er te professioneel uit
Als dat zo is, beschouwen we dat maar als compliment.
En nu ga ik effe fietsen!
groetjes, Eveline