Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de fiets mee in de trein naar Tours - Forum Wereldfietser

de fiets mee in de trein naar Tours

wie kan me informatie geven over de complicaties en overige ongemakken van het meenemen van de fiets naar in dit geval Tours (via parijs)?
Mmmm. Ongemakken, NS. Verder: verschillende keren overstappen, sjouwen met de tassen. Niet in alle treinen mee kunnen/mogen. NS.
Geen vaste plekken als fietsenstalling in de trein. Dan weer vooraan, dan weer ergens achter.

Grootste minpunt vind ik iedere keer het in en uitstappen met de hele boel. Zeker als je de bagage er niet op kan laten zitten en je maar een minuutje tijd hebt voor de trein weer verder wil. Voor je het weet ligt de tent nog binnen.
Als je eenmaal zit is het wel relaxed maar ik probeer zo veel mogelijk rechtstreekse verbindingen te vinden of de trein helemaal te vermijden.

http://www.bahn.de biedt vrij veel info en heeft een keuzemogelijkheid 'fahrradmitname'. Wel een beetje kreatief met ingeven zijn. Invoer Amsterdam - Tours gaat bij hen via Venlo/Dusseldorf en duurt bijna 24 uur :)
Voor verder leed en ongemakken (natuurlijk NS, zal nooit een fan van ze worden) zie het tread van het Hemelvaartweekend.