Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coppertone Sport zonnebrandcreme - Forum Wereldfietser

Coppertone Sport zonnebrandcreme

In de VS en Canada heb ik dankbaar gebruik gemaakt van Coppertone Sport zonnebrandcreme. Het is niet alleen waterproof maar ook sweatpoof. In plaats van een vette laag op je huid te vormen trekt het erin. En je smeert het een keer op en kunt er de hele dag mee vooruit. Ideaal voor fietsers!

In Europa heb ik dit goedje nooit kunnen ontdekken. Eenmaal heb ik in een winkeltje in Spanje Delial Sport gevonden, iets wat er op lijkt.

Wie weet er een zonnenbrandcreme die waterproof en sweatproof is, en in de buurt verkrijgbaar?

(hmm, misschien stel ik deze vraag een paar maanden te vroeg ;-)

Gaele

beter te vroeg dan te laat :)

ik kan je nammergenoeg niet helpen, ikzelf gebruik altijd de widmer met factor 30 of zo.

hij is best prijzig maar ik ben vrij gevoelig voor de zon, ik krijg altijd uitslag anders.

succes met je zoektocht.

groetjes, Thomas

sweatproof zonnebrand :shock: DAT zou fijn zijn. Ik kan mij op zonnige dagen wel 20x insmeren, en het vervolgens 10 minuten later weer uit mn ogen wrijven :S

de meest handige manier om het in NL te krijgen lijkt via amazon

Drugstore.com heeft het ook in het assortiment, maar je heb een speciaal "Acces USA" account nodig om dit product buiten de USA verstuurd te krijgen.
Ik heb de afgelopen 2 weken in Spanje goede ervaringen gehad met zonnebrand-creme van het merk Vision (faktor 28).

Het smeert makkelijk in, ook op behaarde huid, trekt snel in, je ruikt het niet, je ziet het niet, het voelt niet vettig of plakkerig, je kunt het dun uitsmeren, 1 x per dag is genoeg, en bij zweten komt het niet weer uit je poriën.... kortom, hier ben ik zeer tevreden over.

Ik heb jaren zitten emmeren met andere produkten, die om allerlei redenen niet prettig waren.

Ik heb het gekocht bij Kruidvat (op de Nieuwedijk in Amsterdam), waar het begin september al bijna was uitverkocht. Ze vertelden me dat het bij de zomer hoort, en in de winter alleen nog bij toeval verkrijgbaar is.

Het kostte me ongeveer een tientje per tube van 100 ml.

De website ervan is http://www.vision-sun.nl.
Wij gebruiken al jaren Riemann P20. 's morgens smeren en de hele dag plezier van. Je hebt maar een paar druppels nodig. met een klein flesje doe je heel lang.
Zelfs een roodharige verbrand niet meer en wordt bruin. wereldspul.
Bij Etos verkopen ze tegenwoordig No-Ad. Ook waterproof+sweatproof.
eindgebruiker schreef:Bij Etos verkopen ze tegenwoordig No-Ad. Ook waterproof+sweatproof.
Ik koop zo min mogelijk zonnebrandcreme in Nederland. In Nederland is er een heel groot prijsverschil tussen lage en hoge beschermingsfactoren. Dat prijsverschil heeft kennelijk niets met de kostprijs te maken, want in het buitenland is er veelal geen of slechts een gering prijsverschil.

Gerd
jwest schreef:Ik heb de afgelopen 2 weken in Spanje goede ervaringen gehad met zonnebrand-creme van het merk Vision (faktor 28).

Het smeert makkelijk in, ook op behaarde huid, trekt snel in, je ruikt het niet, je ziet het niet, het voelt niet vettig of plakkerig, je kunt het dun uitsmeren, 1 x per dag is genoeg, en bij zweten komt het niet weer uit je poriën.... kortom, hier ben ik zeer tevreden over.
...
Vision, inderdaad. Perfect spul. Heb het ontdekt toen ik als student op stage/veldwerk naar Indonesie ging, en daarna nooit meer iets anders gebruikt. Afgelopen zomer fietsvakantie op Sardinie: volle zon, soms meer dan 40 graden... 's ochtends vroeg voor we weggingen even goed smeren (factor veel, dat dan weer wel), en er verder de hele dag (!) geen omkijken meer naar. Zelfs nauwelijks bruin geworden :D We hadden geloof ik 6 tubes mee voor 4 weken, kun je nagaan hoe enthousiast we erover zijn, we slepen een kilo zonnebrandcreme mee op fietsvakantie...
Wij bestellen het altijd bij onze apotheek, met een paar flessen/tubes tegelijk.
En nee, ik heb geen aandelen... :-)
Ik heb vorig jaar in Thailand en Cambodja gefietst met een zonnebrandcreme die heel goed is bevallen. Het moest een half uur voor je de zon in ging gesmeerd worden en trok helemaal in je huid. Het werkte bijna TE goed, want ik werd niet bruin, terwijl ik notabene hele dagen in de tropische zon fietste!
..... alleen ben ik de naam van dat spul kwijt.

Het is verkrijgbaar bij de Etos/Kruidvat en er staat een Zwitserse vlag op. Wel prijzig.

Mvrgr,
Gerard-Jan