Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Parkeren in Holwerd - Forum Wereldfietser

Parkeren in Holwerd

Tsja, een beetje tegenstrijdig met fietsen maar ik stel hem hier toch.

We willen in maart of april de elfstedentocht fietsen. Voor ons is het het gemakkelijkst om met de auto (en de fietsen) naar de route te rijden en dan in 3 dagen het rondje te doen en dan weer met de auto naar huis.
Om ook nog van en naar huis te fietsen vanuit Noord-Groningen lukt niet. Vandaar de auto.

Holwerd (tot Dongeradeel) is een goede plaats om aan te haken maar waar kan ik mijn auto zo maar 3 dagen laten staan?
Vandaar deze vraag. Ik kan natuurlijk erheen rijden en gewoon wat zoeken, maar vragen staat vrij en misschien dat iemand daar in de buurt woont en me kan zeggen waar ik hem het beste neer kan zetten?

Alvast bedankt!

Hans

* Geluk is een doel hebben en in de buurt komen van de realisatie daarvan

je zou bij de veerbootterminal kunnen proberen... ik weet niet of dit gratis is, en bij extreem hoog water zou ie natte voeten kunnen krijgen, maar je kunt hem wel meerdere dagen kwijt. het is vrij makkelijk te vinden: gewoon de bordjes richting ameland volgen.

jaron

Bij de terminal is het niet gratis parkeren.

van de site van Wagenborg

"Wanneer u uw auto niet meeneemt naar Ameland kunt u deze parkeren op het parkeerterrein nabij de haven. Het tarief hiervoor bedraagt € 4,00 per dag (of gedeelte hiervan). Het parkeerterrein is dagelijks geopend van 30 minuten voor aankomst van de eerste boot tot 15 minuten na aankomst van de laatste. Het parkeerterrein is niet bewaakt; parkeren is op eigen risico. Reserveren van een plek is niet mogelijk."


Michiel
Bedankt voor de suggestie. Was voor de hand liggend, maar ik had er niet aan gedacht.

De euri's maakt me niet zoveel uit, maar als je te laat bent, dat je dan niet meer bij je auto kunt is lastig. Als we fietsen wil ik niet op tijd staan. Dat is het leuke van fietsen :lol:

Misschien is Holwerd niet zo'n goede keus omdat daar de boot ook vertrekt en ze natuurlijk allang flauw zijn van illegale lang-parkeerders.

Iemand suggesties voor Dongeradeel?
Gewoon in een onopvallende woonwijk parkeren.
Hoi Hans,

Goed idee om de 11-stedentocht te fietsen!

Waarom zet je dan niet de auto in Dokkum neer? Ligt OOK op de route!
En het heeft ook een camping naast de oude bolwerken en aan jouw kant van de stad. Naast de sportvelden.
Je loopt zo de stad in voor een warme hap...en de volgende dag vertrek je lekker fris. 8)

Terug kun je ook altijd nog een terrasje of een maaltijd pakken voordat je weer naar Baflo terug rijdt. Het lijkt mij gezelliger dan in Holwerd en zeker wel zo vertrouwd dan bij de pier van Holwerd.

Veel plezier!!! :D :D :D

Groetjes Fokko

Hoi Hans, ik parkeer m'n auto altijd in de omgeving van lage woningen("bejaardenwoningen") in een woonwijk. En meldt dit soms bij de bewoner/bewoonster, die dan al voor het raam staat en denkt...."wie is dat nou weer; ik ken die man (en soms m'n vrouw) niet". Betere bewaking van jouw auto kun je niet krijgen! :wink:

P.s. het voordeel is dat jouw auto onder de wegenverkeerswet valt en bij schade - gebeurt niet zo vaak - ben je verzekerd, zonder privaatrechtelijke kwesties. Die heb je soms wel als je parkeert op een private parkeerplaats, omdat daar de verkeerswetgeving niet van toepssing is.