Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht Parijs - Forum Wereldfietser

Fietstocht Parijs

Op het moment zitten we met een dilemma voor de start van de fiets tocht.
We zijn aan het kijken voor een over nachting bij leuven en dan vooral een camping. Alleen die kunnen we niet vinden. Heeft iemand hier sugesties voor. We zijn zelfs aan het overwegen om te gaan wildcamperen. Maar volgens ons is dat verboden rond leuven.
Hopelijk hebben jullie een oplossing voor ons. En al op voorhand het liefst geen hotel, of zeer goedkoop.

Gr Ashwin & Joram

Een handige methode is naar Google Maps surfen, Leuven intypen en dan krijg je de optie: in de buurt zoeken. Type 'camping' en ziedaar....

Groeten en veel voorpret gewenst!

Eric
Hey Ashwin en Joram!

Vorige zomer zijn we ook naar Parijs gefietst en hadden net hetzelfde probleem. Na heel wat zoeken hebben we wel een camping (zelfs 2) gevonden in Loonbeek, dat is ongeveer 15 km onder Leuven. Als je op de kaart kijkt is dat wel iets uit de richting, maar je kan vrij eenvoudig via Vaalbeek en Blanden naar Bierbeek fietsen waar de route van Benjaminse ook langs gaat.
De camping die we in Loonbeek genomen hebben was camping Spitsbergen. Amper comfort, spotgoedkoop, maar enorm rustig. Als je wat meer comfort wil kan je die andere camping in Loonbeek nemen.

Hopelijk hebben jullie wat aan de info.

Nick en Elena

Oke bedankt voor de snelle reactie. net een camping gebeld om te vragen of ze nog bestaan. Antwoord was een dode lijn dus bestaat niet meer. Gaat om de camping ter Munck.

Gr Ashwin en Joram

11 km boven Leuven is Camping Klokkeberg in Werchter: www.klokkeberg.be
Niet duur.

bert sitters schreef:11 km boven Leuven is Camping Klokkeberg in Werchter: www.klokkeberg.be
Niet duur.
Bedenk wel dat je deze camping best vermijd op 3-4-5-6 juli, dan is het Rock Werchter

in Leuven is helemaal geen camping meer. Zelfs in de omstreken niet. Vorig jaar hetzelfde aan de hand gehad, en de toeristische dienst wist ons te vertellen dat in een straal van 10 km geen camping te vinden was. Wij hebben dan maar 50 km extra naar huis gefietst (was op terugweg van Parijs)
Ik zou dus die dag een iets kortere of iets langere tocht inplannen

In 2005 heb ik op de fietstocht naar Barcelona op een leuke camping "Au val Tourinnes" in Tourinnes-la-Grosse (ca 12 km zuidelijk van Leuven bij het grotere plaatsje Hamme-Mille) overnacht.

Groeten en veel fietsplezier!

Jürg Ellenberger

Wil je in/bij het kloppend hart van Leuven overnachten?
www.hihostels.nl

Goed en goedkoop.
Aan de rand van de binnenstad.

Arie

Ashwin schreef:Oke bedankt voor de snelle reactie. net een camping gebeld om te vragen of ze nog bestaan. Antwoord was een dode lijn dus bestaat niet meer. Gaat om de camping ter Munck.

Gr Ashwin en Joram
Ik ben toevallig vaak op camping Ter Munck in Heverlee geweest. Erg jammer dat ie er niet meer is (medio 2001 opgeofferd aan uitbreidingsdrang van de universiteit meen ik). Deze lokatie was wat ze zelf noemden "een stukske van de VKT" wat staat voor Vlaamse Kampeertoeristen. Ik hoop dat er in de toekomst van dit soort gelegenheden terugkomen, inclusief kantine met pingpongtafel en een toog waar ge een pintje kunt vatten.