Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bestaat de tent die ik zoek nu echt niet??? - Forum Wereldfietser

bestaat de tent die ik zoek nu echt niet???

hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een tent met de volgende specs maar kan echt niets vinden

iets ruimere 1 persoons tent
liefst tunnel design
zij instap (of voor maar dan niet dat je over je tassen moet
plaats voor 4 fietstassen onder het zeil (of binnen als er plaats moest zijn)
genre 200-250 euro
liefst onder 2 kg

de enige die ik kan vinden die hier een beetje aan voldoet is de hogan ultralight, maar hij is best prijzig...

groetjes, Thomas

Vaude Ferret?

met 400 euro een beetje boven budget, dankoop ik wel een hilleberg :)

ik zoek trouwens ongeveer een hilleberg akto alleen minder duur :)

Als je er geen haast mee hebt kun je eens naar een tentenshow gaan. Met wat mazzel gaan ze dan tegen lagere prijzen weg. Ik heb mijn tent zo met flinke korting gekocht.

Robens Cloud 2?

Afbeelding

2,1 kg
200 euro

Jouw tent zal wel bestaan, maar je zal er meer dan 200 euro voor moeten betalen als je een doek van gesiliconiseerd nylon wilt. Ik zou zeggen, zoek eens tweedehands, dan vind je soms tenten voor de helft van de prijs. Enkel mensen die een hilleberg verkopen vragen soms nog 3/4 en meer van de aankoopprijs. 1 persoonstentjes onder de 2 kilo vind je ook van merken zoals Gelert, Ferrino, Lafuma, Jamet (fr),... Zie ook eens bij decathlon. Pu polyester rekt minder uit bij nat weer (goed), is minder uv-bestendig (niet zo goed) en weegt wat meer (ook niet echt leuk). Maar is wel stuk goedkoper.
ThomasR schreef: de enige die ik kan vinden die hier een beetje aan voldoet is de hogan ultralight, maar hij is best prijzig...
De Vaude Hogan Ultralight voldoet bij mij goed. Genoeg ruimte voor de tassen IN de tent. Erg windvast. Ultralight. Alleen wat weinig ventilatie.

Samuel.

een vriend van mij heft een jamet, en is tevreden, maar ik kan er alleen niks over vinden...

misschien zijn deze interessant:

link
link

ik vind de exped vela ook een leuk concept, maar heo goed die nu is..[/url]

Die nordisk tent heeft maar een hele kleine luifel. Je hebt ook nog een Cloud 1 van Robens, die weegt 400gram minder dan de cloud 2.

ja maar hij is wel groot binnen, dus de spullen zouden er mee in kunnen, de robbens heb ik ook al aan gedacht

Robens small dreamer?

Afbeelding

130 euro bij bever: http://www.bever.nl/artikelen/ecatalog/ ... %20dreamer

Maar de naam sugereerd het al: smal :lol:

ik denk dat ik voor de jack wolfskin argon ga gaan, 1800 gram en ik heb geweldige ervaringen met mijn huidige tent (10000 mm grondzeil en 4000 top en prachtige constructie)

ow ja ik was nog vergeten te zeggen: ik zou ook een outer first (met inner aan vast) willen:p ik ben moeilijk ik weet het:)

Ik heb een vriend onderstaande tent aangeraden, en hij is er èrrug tevreden over:

http://www.birdland.nl/stardrop.html

Die stardrop is in de aanbieding hier: http://www.kampeermarkt.com/php_content ... t=1&page=1

Jarl

Oei, dat is wel heel aantrekkelijk! :shock:

Ik zou er bijna zelf één gaan kopen (maar dan zal m'n vriendin wel denken...:D )

Coleman heeft goede en goedkope tenten.

ja mijn eerste tent was een coleman, en zeer tevreden van, maar de modellen staan me neit echt aan die ze nu voeren...

Is een Gelert Solo iets?
Qua gewicht en pakformaat is het wat mij betreft ideaal. Nu alleen nog de vraag of de tent zelf daadwerkelijk de moeite van het aanschaffen is.

Bij Obelink worden ze aangeboden voor 25 euro.

Jarl

Ja, ook ik ben nu echt actief op zoek naar een nieuw tentje. De Birdland Stardrop heb ik altijd al heel fraai gevonden en die aanbieding is wel heel aanlokkelijk. Een andere overweging voor mij is de Exped Vela 1 (of 2). Een heel fraai ontwerp en een stuk lichter van gewicht. Ik ken alleen geen enkele wereldfietsers die hier ervaring mee heeft. Waar ik met name aan twijfel is de stormvastheid en de mogelijkheid om beschut te kunnen zitten i.g.v. wind en slecht weer. Iemand op dit forum?