Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reserveren in Duitsland? - Forum Wereldfietser

Reserveren in Duitsland?

Hallo,

Misschien dat ik in de eerste week van februari in Duitsland ga fietsen, om wat fietsreiservaring op te doen.
Nu is er een hele mooie Duitse site met een overzicht van jeugdherbergen, waar je ook kunt reserveren. Nu lijkt me het vooraf reserveren niet echt prettig, omdat je uiteraard niet weet hoe de reis gaat lopen (fietsen).

Is het te doen om op de bonnefooi te gaan fietsen en hopen dat de betreffende herbergen een plaats hebben, het is dan immers laagseizoen?

Dan is het laag seizoen dus reserveren zal zeker niet nodig zijn.
Gaststaetten zijn veel goedkoper dan de hotels die we in Holland gewend zijn. dus in geval van nood ook een alternatief
Pas op dat je niet in een karnavalsstreek terecht komt, in de Karnavalstijd, dan functioneerd niets meer behalve de bierpomp en de fanfare
wat uiteraard ook erg gezellig is.

Viel Spass

Der Opa Leen

Helemaal eens met Der Opa Leen !!
Reserveren is niet nodig en daarnaast zijn er overal B&B's ofwel Zimmer Frei's.

In 2008 duurt het Carnaval tot 6 februari; dus dat probleem kom je hopelijk niet tegen ;-)
Petert schreef:Hallo,

Misschien dat ik in de eerste week van februari in Duitsland ga fietsen, om wat fietsreiservaring op te doen.
Nu is er een hele mooie Duitse site met een overzicht van jeugdherbergen, waar je ook kunt reserveren. Nu lijkt me het vooraf reserveren niet echt prettig, omdat je uiteraard niet weet hoe de reis gaat lopen (fietsen).

Is het te doen om op de bonnefooi te gaan fietsen en hopen dat de betreffende herbergen een plaats hebben, het is dan immers laagseizoen?
Ik heb ruime ervaring met Duitse jeugdherbergen, ook in de winter of vroege voorjaar met de fiets: kijk op www.jugendherberge.de/de/ want niet alle JH's zijn dan open in de winter. Gewoon per e-mail reserveren is niet moeilijk toch?

Dank voor de antwoorden!
Martin E. van Doornik schreef:Gewoon per e-mail reserveren is niet moeilijk toch?
Nee, het reserveren is juist makkelijk, maar waar het mij om gaat, is dat als je alles vantevoren thuis reserveert, je tijdens je reis echt aan dat schema dient te houden. Stel dat je in een mooi gebied bent (waar je wat rond wil fietsen), móet je toch door, om je planning niet in de war te gooien. Dus vandaar mijn vraag.

wij reserveren de jeugdherbergen in Duitsland meestal 1 of 2 dagen vooruit: we vragen de jeugdherberg waar we dan zijn gewoon om de reservatie voor ons te doen.

Het voordeel is dan dat je weet wanneer je je geen zorgen moet maken over een bed voor de volgende nacht en als dat wel zo is, dat je op tijd kan beginnen zoeken.

Ik denk ook dat reserveren niet nodig is, maar wat ik van andere jeugdherbergsbezoekers in Duitsland hoorde was dat zij op de dag dat ze ergens wilden overnachten met de betreffende jeugdherberg gingen bellen.
Bij particulieren overnachten is ook een prima optie en zal zeker in deze tijd geen probleem zijn. Neem in dat geval contact op met de plaatselijke "Tourist Information". Volgens mij kan dat in deze tijd van jaar ook op plaats van bestemming.
Veel plezier!

Olee schreef:wij reserveren de jeugdherbergen in Duitsland meestal 1 of 2 dagen vooruit: we vragen de jeugdherberg waar we dan zijn gewoon om de reservatie voor ons te doen.
Die ervaring (van Olee) in Duitsland heb ik ook Werkt perfect.


---
Als er geen oplossing is, is er geen probleem (neefje van Confucius)