Additionally, paste this code immediately after the opening tag: opstapplaats bus Buenos Aires - bariloche - Forum Wereldfietser

opstapplaats bus Buenos Aires - bariloche

donderdag kom ik in buenos aires aan. bedoeling is om gelijk met de bus naar bariloche te gaan en daar te beginnen met fietsen. Weet iemand of er ook bussen vanaf het vliegveld gaan naar bariloche of is er ergens anders een opstapplaats voor de bussen richting het zuiden?
alvast bedankt :D

groet michiel

Er vertrekken in ieder geval heel veel bussen vanaf Retiro, het busstation aan de noordrand van het centrum.
Hier kan je zoeken op welke maatschappijen er naar Bariloche rijden (een stuk of zes) en wanneer deze bussen vertrekken.

Ik was een beetje bang gemaakt voor Retiro door allerhande reisgidsen (LP, Rough Guide en dergelijke), met name over de chaos, de hoeveelheid volk van dubieus allooi, maar ik vond het bijzonder meevallen.

Houdt er rekening mee dat niet alle busmaatschappijen je fiets onder in de bus vervoeren, maar dat die wellicht via een vrachtvervoerder naar de plaats van bestemming wordt gebracht.

Er rijden in mijn herinnering een soort shuttlebussen van Eizeiza naar Retiro en naar Aeroparque Jorge Newberry, of en fiets(doos) daarin mee mag/kan weet ik niet.
Op de website van Eizeiza is daar vast wel meer over te vinden.
Het kostte in 2006 zo'n 90 peso's om met een taxi (2 fietsers en 2 fietsen) van Eizeiza naar downtown BsAs te komen en zo' 60 peso om weer van downtown BsAs naar Eizeiza te komen.

Fietsen vanaf Eizeiza naar downtown BsAs/Retiro is af te raden, zie hiervoor ook de landeninfo over Argentinië.

Van een hotel/hostal downtown naar Retiro is wel te fietsen, ook op drukke momenten, maar echt relaxed zal het niet worden.
Het is in Zuid-Amerika niet ongewoon om op éénrichtingsstraten (in het centrum) aan de linkerzijde van de weg te fietsen, je bent daar beter zichtbaar voor automobilisten, hebt geen last van plotseling in- of uitparkerende auto's en fietst nog steeds aan de zijkant van de weg met een stoep direct naast je.

Rijden er bussen vanaf Eizeiza naar Bariloche? Ik weet het niet.