Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TKA LX schakel spul + remmen - Forum Wereldfietser

TKA LX schakel spul + remmen

Wegens ombouw naar Magura hs33 en rohloff naaf heb ik nog een hoop onderdelen over:

shimano LX:
- voor derailleur : 10,--
- rapid fire schakelaar stuk voorderailleur 3 speed: 12,50
- rapid fire schakelaar stuk achterderailleur 9 speed: 12,50
- remmenset (voor + achter rem V-brakes) : 20,--
- rem greepset : 12,50

1 jaar oud, 1600 km gebruikt

alles in 1 koop voor 60,--

kabeltjes voor de derailleurs moest ik doorknippen dus die zitten er niet bij

ook nog gevonden: een LX voornaaf uit mijn vorige traveller (over na inbouw naafdynamo) : 10,--


alles exclusief verzendkosten.

Sjoerd

Hmm, is het voor 3x9-speed

voorderailleur Up of Downpull? Lage/hoge (bevestigings)band?

Ik ben eingelijk aan het kijken voor een nieuwe fiets, maar zo wordt zelf eentje opbouwen ook aantrekkelijk.....

het is 3 x 9 speed (koga traveler van 2006),

de voorderailleur zat vast ter hoogte van het 3e blad voor op de buis waar ook de zadelpen inzit (is dan denk ik een hoge band?). Opschakelen (naar groter blad voor) gaat met de duim, dus duwen.

Sjoerd

down/uppull wordt bedoeld : waar gaat de kabel heen, richting zadel over of onder het bracket door...

de kabelloop gaat onder de bracket langs: beide derailleurkabels (voor en achter) gaan bij de traveler onderlangs de framebuis (scheve buis naar van balhoofd naar trapas)

nog een vraagje (als het spul tenminste nog niet verkocht is... 8) )

Voor welke diameter zitbuis is de voorderailleur geschikt?

Wel handig om te weten in combinatie met het zoeken naar een frame...

Ik ben er nog niet helemaal uit :D

Roald,

Spul is nog niet verkocht, er is een optie (tot 1 december) op het stuur.

de voorderailleur is geschikt voor een zitbuisdiameter van 31.8 mm (deze maat staat in de klem gegraveerd).

Kogaatje,

als de optie op het stuur niet gebruikt wordt, zou je mij dan een gil kunnen geven?
Mijn schoonvader heeft mijn oude koga (2001), maar het stuur is nog met een oude opbouw en inmiddels wel aan vervanging toe, te veel speling.
Ik heb zelf nu een idworx met Magura H33 en Rohloff; ik begrijp de overweging voor de ombouw...

wellicht hoor ik je nog gillen.
Olaf.

Oke, dat is een gangbare maat, 31,8mm
Hoi Sjoerd,
Heb je dat spul nog?
Ik zit te denken om wat onderdelen van mijn Altra up te graden (was afgemonteerd met de goedkoopste Shimano groepen). De derailleurs heb ik inmiddels vervangen voor XT spul.
Nu wil ik de V-brakes ook wel vervangen maar die zijn bij mij geintegreerd met de schakelunits. Als ik jouw remgrepen + schakelaars kan overnemen moet ik ook naar een cassette van 9 ipv 8. Je had toch ook nog een wiel liggen toevallig? 28 inch? Nog zonder slagen en haarscheuren? Wat voor velg?

Groeten, Minko (die zijn ligfiets ook al heeft verbouwd) ;-)

Minko,

Al het XT spul heb ik nog, het wiel is nog in orde, komt van een 2006 koga traveler, merk weet ik niet maar kan ik vanavond wel effe chekke. Alles is 1 seizoen gebruikt en nog puntgaaf (anders gaat het bij mij naar de stort).

Sjoerd

Stort het dan maar bij mij, ik kan het nog prima gebruiken :D

2e fiets ook omgebouwd naar HS33 remmen dus is er een tweede LX-V brake set te koop (prijs is al bovenin de posting vermeld).

Al het materiaal dat in het begin van de posting is opgenomen is nog steeds beschikbaar.

Sjoerd

Hallo Kogaatje,

ik ben geïnterrresseerd in de achterderailleur, maar ga vannavond op vakantie.

Ik stuur je een pb-tje met m'n nummer.

Victor.