Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Timmelsjoch of Passo del Rombo - Forum Wereldfietser

Timmelsjoch of Passo del Rombo

Name: Koen Baeten

Email: koenbaeten@hotmail.com

Ik ben van plan vanuit België naar Venetië te fietsen.
Om de Alpen over te geraken wilde ik langs de Timmelsjoch (in het Italiaans gekend als Passo del Rombo) fietsen.
Ik las echter dat fietsen op deze pas op bepaalde stukken niet is toegelaten omwille van de vele tunnels aan de Italiaanse kant van de bergpas.

Is er iemand die hier reeds gereden heeft en me kan vertellen of dit waar is?
In ieder geval reeds bedankt op voorhand,

Koen

Wel, 'k heb de pas nu ondertussen zelf bedwongen, en al bij al viel het goed mee...

't Was wel redelijk zwaar, en koud in de buurt van de top omwille van de bewolking, maar met veel zwoegen zijn we toch boven geraakt.
Aan Oostenrijkse zijde een mooie, goed onderhouden brede weg (auto's betalen hier tol), aan de Italiaanse zijde een smal baantje dat via verschillende tunneltjes en de nodige haarspeldbochten zich een weg naar beneden zoekt. De tunnels zijn onverlicht, en bij druk verkeer kan ik best geloven dat je hier moet uitzien om niet van je fiets gereden te worden. Verlichting op je fiets is zeker aangeraden!! Van het verbod voor fietsers heb ik echter niets gezien, dus ik vermoed dat het tegenwoordig geen problemen meer geeft als je met je fietsje naar boven wilt...

Tot zover het antwoord op men eigen vraag, misschien dat anderen er nog iets aan hebben...
Ik ben van plan een website op te zetten over onze fietstocht naar Venetië, als hij af is, vermeld ik dit nog wel...

't beste, en nog veel fietsplezier,

Koen

Ik ben zeer benieuwd. Laat het graag horen zodra je site zover is.