Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De groene weg naar de Middellandse zee - Forum Wereldfietser

De groene weg naar de Middellandse zee

Name: Philip

Email: schellensp@noord-holland.nl

Ik wil graag het eerste deel gaan fietsen van deze route. Ik wil vanaf Maastricht tot aan bv. Beane in Frankrijk gaan rijden. Dan wil ik met een fietsbus of trein terug. Heeft iemand ervaring met deze route? Is het een mooie route, is het zwaar. Heb je nog tips? Zijn er misschien nog mooiere routes in Frankrijk. Ik ben op zoek naar rustige autoluwe routes met veel natuur.

Name: Paula

Email: paula_meijer@hotmail.com

Een zeer mooie stille route (afgezien van het eindpunt). De route is goed te doen als je een beetje conditie hebt. Even doorzetten in de Ardennen, maar verder niet te zwaar. Prachtige route, weinig drukte qua auto's (wel veel mede fietsers was mijn ervaring in augustus vorig jaar). Check de verbeteringen in het routeboekje op de site van het FIS voor je weggaat! Erg nuttig. Veel plezier!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: nicolette

Email: ngkroon@hotmail.com

Ik heb de hele route vanaf Narbonne naar het noorden gefietst (augustus/september 2001). Ik vond het een hele mooie route, ook in Noord Frankrijk. Ik heb niet veel medefietsers ontmoet, het was zowiezo erg uitgestorven. Zeer de moeite waard!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Een heel mooie route, een extra lus door het Luberon gebergte is ook erg aan te raden.

Beste ervaringsdeskundigen...

Ik sta op het punt om de 2 delen van De Groene Weg aan te schaffen...
Dat het een mooie en rustige route is, is me al duidelijk.
Twee vragen: wat zijn de practische dagafstanden? (ik neem aan dat je dat zelf mag weten, maar toch)
En hoe is de overnachting aangegeven? Ik wil graag overal en altijd kamperen. Ik weet dat dat in Frankrijk niet zo'n probleem is, maar toch. Hoe staat het dus met de campings onderweg?

Groet!

Rene.

Hoi Rene,

De praktische dagafstanden zijn voornamelijk afhankelijk van hoeveel km. je op een dat wilt fietsen. De Ardennen zijn vrij zwaar, maar ook verderop in de route is er nog wat heuvelachtig terrein. Deel de 1400 km door het aantal fietsvakantiedagen dat je hebt en je weet de praktische afstand die je kunt fietsen.

Overnachten is op heel veel plaatsen mogelijk. Ik heb zelf met de zwart-witte uitgave van begin jaren 90 gefietst en ook afgelopen jaar waren de campings er nog steeds. Geen probleem dus.

Veel plezier op deze, inderdaad, rustige en mooie route!

Martin

Bedankt! Ik heb wel lang de tijd voor de totale reis, maar ik wil in ongeveer 2 weken in Marseille zijn voor de boot naar Corsica.
Ik vraag me trouwens af hoe 'groen' die route in de winter is 8)

Mooie route, nadruk licht erg op natuur, als je ook interesse in cultuur hebt ben je met dit boekje aan het verkeerde adres.
In zuid-oost België 'problemen' gehad met vinden van een geldautomaat.
Ook supermarkten kunnen in noord-oost Frankrijk soms ver uit elkaar liggen.

Groeten, John.

Route vind ik mooi maar alleen dat Noord-Frankrijk, dat heb ik nu wel gezien; hooi en strooi en afgestorven dorpen. Het was voor ons een verademing om vorig jaar op de weg naar Italie van Noord-Frankrijk, Zwitserland in te fietsen. Een verschil van dag en nacht. Eerst de Elzasstreek dan het hooi strooi gebied en dan Zwitserland. Heerlijk

Frans
Hallo,

In juni 2002 hebben we deze route gefietst. Voorbereiding, reisverslag en feiten zijn terug te vinden op onze website:

http://www.patrickenmaureen.net/Content ... ding.shtml

Maureen