Additionally, paste this code immediately after the opening tag: frame randonneur 56-57cm - Forum Wereldfietser

frame randonneur 56-57cm

Mijn fiets, nu ja mijn frame is overleden :(

Dus omdat veel onderdelen nog goed zijn zoek ik nu een frame.

Inmiddels heb ik al een mooie checklist gevonden.

Maar nu is de vraag waar vind ik een goed maar redelijk geprijsd frame?

En hoe zit dat met levertijden?

Wat zijn julie ervaringen met het zelf opbouwen van een fiets?

Veel bouwers van maat- en confectiereisfietsen die regelmatig op dit forum voorbij komen leveren ook losse frames. Je kan bij hen informeren naar de prijzen en soms staat het ook op hun website. In dit draadje komen ook twee onbekendere merken voorbij. Als je geen bezwaar hebt tegen tweedehands kun je ook marktplaats en ebay in de gaten houden voor goede trekkingfietsen met wellicht versleten onderdelen, maar wel een bruikbaar frame.

Ik heb zelf een keer alle onderdelen van mijn fiets gedemonteerd en gemonteerd omdat het frame moest worden overgespoten (onder garantie) vanwege een wrakkige laklaag. Daarbij heb ik de trapas en de balhoofdcups aan de fietsenmaker overgelaten, omdat dat toch echt makkelijker gaat in een werkplaats met profi gereedschap. Is goed te doen als je een keer de WF fietsreparatiecursus hebt gedaan en het cursusboek af en toe naslaat.

Of voor het klassiekere werk Bob Jackson: http://www.bobjacksoncycles.co.uk/default.php
Wim

Hi Roald,

Ik weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar ik heb destijds een nieuw frame uit de oude collectie gekocht. Scheelde me de helft van de kosten. Gewoon even neuzen bij de betere fietsenwinkels.

Groet, Rena :wink:

liz schreef:Veel bouwers van maat- en confectiereisfietsen die regelmatig op dit forum voorbij komen leveren ook losse frames.
Ze leveren uiteraard ook gedeeltelijk opgebouwde fietsen. Mijn fiets-van-het-merk-waarvan-iemand-die-een-winkeltje-in-de-jordaan-heeft-ook-dealer-is heb ik destijds besteld zonder remmen, zadel, bar-ends, banden, bidonhouders, crancks en pedalen. Het zag er wel wonderlijk uit :lol:
Waar is je frame trouwens aan overleden? Hopelijk geen ongeluk door gehad?
Leon

Bedankt voor alle reacties!!

@ Leon, nee geen ongeluk, maar de casette unit van de trapas hangt los in de bracket, heel de draad is weg, ik snap er geen hout van.


Ik ga het nu fixeren met een epoxylijm van loctite, ben benieuwd, en dan deze winter maar een nieuwe fiets op gaan bouwen ofzo, ik zie wel.