hoi,Fedor schreef: Omdat er een aantal berichten (waaronder het startbericht) verwijderd zijn is de lijn uit deze discussie verdwenen, daarom gooi ik dit topic op slot. Hierbij verwijs ik naar het topic http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4812, waar dit onderwerp eveneens ter sprake komt en er in breder verband op gereageerd is.
Met verkregen toestemming van de moderators zetten we de discussie hier met frisse moed voort!
Mijn oorspronkelijke vraag was: "ik lees niet in de stukken dat mensen als Erik en Bert voortaan een alias zouden moeten gebruiken. Waar staat dat? Is dat wel zo?"
En mijn voorstel was ongeveer dat ik bij "reclame" het financiële aspect van ondergeschikt belang vindt. Reclame is in dezen m.i. "het aanprijzen van produkten en diensten, anders dan uit directe ervaring".
Uit die definitie volgt
* dat het niet van belang is of er een winstoogmerk is.
* dat het niet van belang is of men eigen dan wel andermans produkten of diensten aanprijst.
Daarom en daarbij zouden we moeten vaststellen:
* dat reclame op het forum ongewenst is, en dat betaalde reclame op zijn hoogst in een aparte rubriek toegelaten kan worden.
* dat daarbij het onevenredig aanprijzen van producten of diensten (uit ervaring dus) ook ongewenst is.
* dat het ongewenst is om meerdere identiteiten te gebruiken of een onduidelijke identiteit te gebruiken met als doel om toch aan bovenstaande regels te voldoen.
Dat, zoiets tenminste, zouden de regels kunnen zijn. Daarbij kan natuurlijk nog altijd vanalles gedoogd worden.
Maar vooralsnog, om eindelijk eens iets gedaan te krijgen, wil ik het ook wel bij het voorstel van het bestuur houden.
Leon