Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Giant Expedition met Tubus? - Forum Wereldfietser

Giant Expedition met Tubus?

Dag mensen,
Ik ben op zoek (nog steeds) naar een vakantiefiets. De Giant Expedition heeft op het moment mijn voorkeur. Ik heb echter nog wat vragen over deze fiets. Ik dacht uit iemands geschreven woorden op dit forum op te kunnen maken dat Giant tegenwoordig Tubus dragers monteert. Klopt dit? Zo niet, zijn de dragers van Giant geschikt voor Ortlieb tassen en in een later stadium te vervangen door Tubus dragers?
Commentaar en advies over deze fiets is altijd welkom!
Groeten,
Tim

Op de 1.0 versie (2006 iig) zitten standaard Tubus dragers. De 2.0 en 3.0 (goedkoper) hebben andere dragers. Je zou kunnen kijken of de aansluitingen hiervan hetzelfde zijn dan de 1.0.
Tim van Veen schreef:Dag mensen,
Ik ben op zoek (nog steeds) naar een vakantiefiets. De Giant Expedition heeft op het moment mijn voorkeur. Ik heb echter nog wat vragen over deze fiets. Ik dacht uit iemands geschreven woorden op dit forum op te kunnen maken dat Giant tegenwoordig Tubus dragers monteert. Klopt dit? Zo niet, zijn de dragers van Giant geschikt voor Ortlieb tassen en in een later stadium te vervangen door Tubus dragers?
Commentaar en advies over deze fiets is altijd welkom!
Groeten,
Tim
Deze in ieder geval wel:
Afbeelding
Meer info op de site van Giant:
http://www.giant-bicycles.com/nl-NL/bik ... 895/19265/
Leon

Verder commentaar op de fiets (uit eigen ervaring met de 1.0):

Veel waar voor je geld (als hij goed past). Met een paar kleine en niet persé nodige aanpassingen (m.n. hardvatten en zadel) heb ik er veel plezier van, zowel op verharde als op "mindere" wegen, ook met bepakking.

Frame is erg stijf (bijv. vergeleken met een stalen Koga Randonneur ferame) wat ik persoonlijk lekker vind fietsen maar ieder z'n voorkeur.

Heb er Ortlieb-plus tassen op en dat functioneert prima met deze dragers.

Fedor schreef:Op de 1.0 versie (2006 iig) zitten standaard Tubus dragers. De 2.0 en 3.0 (goedkoper) hebben andere dragers. Je zou kunnen kijken of de aansluitingen hiervan hetzelfde zijn dan de 1.0.
Ik heb, of liever gezegd had, de voordragers die ook op de 2.0 en 3.0 zitten. Op mijn fietstocht naar Italie, ben net terug, zijn beide voordragers op de las bovenop waar die aan de voorvork vastzit gescheurd. In ned. de eerste en vier dagen later in Duitsland ook de andere. Aan gewicht had ik amper 2 kg erin.

roosje schreef: Ik heb, of liever gezegd had, de voordragers die ook op de 2.0 en 3.0 zitten. Op mijn fietstocht naar Italie, ben net terug, zijn beide voordragers op de las bovenop waar die aan de voorvork vastzit gescheurd. In ned. de eerste en vier dagen later in Duitsland ook de andere. Aan gewicht had ik amper 2 kg erin.
Inmiddels heb ik contact gehad met iemand van Giant, en hem het probleem verteld. Ook vermeld dat de dragers al een paar jaar oud zijn. Tot mijn verbazing was zijn reactie dat ik naar een fietsenwinkel kon gaan met de kapotte dragers, en dat ze het zouden oplossen.
Heb nieuwe dragers gekregen, dit noem ik wel service van Giant!