Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Achterwiel en next best thing - Forum Wereldfietser

Achterwiel en next best thing

Op zondagavond bleek mijn achterwiel naar de Fillestijnen te zijn en een Dinsdag zou ik op pad gaan met mijn kleinzoon, God zij dank hadden ze bij een bekende fietsenboer nog een goed wiel voor mij : 28 " berijder 115 kg.
Helaas het werd een standaard wieltje van 50 euri, wat anders hadden ze niet. nou dat zou toch wel een tochtje van een paar dagen en 150 km met een kleinkind kunnen volhouden. Mis poes na de eerste 50 km PANG en : Opa je achterrwiel slingert.
Jawel hoor geheel vlg de wet van Murphy een spaak bij de cassette.
Gredver de gredver!!!

Fiets op de kop werktuig uitgepakt en Nextbest thing bekeken, ik ben nog steeds van mening dat het ding er niet uit ziet. 10 minuten later ; Kom op Stan we gaan verder :D .
De volgende dag weer Bingo en weer binnen tien minuten gefixt

Mag ik die meneer in het noorden bedanken voor die uitvinding.
Echt het gereedschap zoals het zijn moet:
Het weegt niets.
Het neemt geen plaats in.
Zelfs een dummie kan er mee uit de voeten.
PS ik wordt niet gesponsoord
Oja het achterwiel dat is inmiddels vervangen door een met het volgende daderprofiel:
Tandemas
48 stevige spaken butted met een verdikte kop.
Beresterke velg.
Op voorraad bij een bekende fietsenmaker in Utrecht en effe SNEL daar gehaald. :wink:

Groetjes

Opa Leen

Mooi stukje om te lezen :), wel handig dat je ook reservespaken had.

Hier de handleiding zodat iedereen het snapt ;): http://www.m-gineering.nl/nbt.htm

Wij hebben het ding ook, inderdaad: klein, licht en handig!

Gelukkig nog niet hoeven gebruiken... ;)
Leen Verkerk schreef: Fiets op de kop werktuig uitgepakt en Nextbest thing bekeken, ik ben nog steeds van mening dat het ding er niet uit ziet.
Form follows function
Mag ik die meneer in het noorden bedanken voor die uitvinding?
nou vooruit, omdat je zo aandringt ;)