Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rembout vast - Forum Wereldfietser

Rembout vast

Rembout vast
Hoi,
Wil mijn remmen schoonmaken, maar krijg de bout niet los. Heb er al een flinke hoeveelheid WD40 op gespoten, maar helaas. Kan het nog uitmaken of ik aan de bout of aan de moer draai?

Afbeelding
Shot at 2007-07-31
WD 40 is smeerolie gebruik liever IMAL Dat is kruip olie, lekker en dagje laten staan en dan weer proberen
Als je hem los draait geef hem dan ook een tik op zijn kop dan "schrikt ie " en komt wat makkelijker los.

HG

Opa Leen
Woutre schreef:Rembout vast
Hoi,
Wil mijn remmen schoonmaken, maar krijg de bout niet los. Heb er al een flinke hoeveelheid WD40 op gespoten, maar helaas. Kan het nog uitmaken of ik aan de bout of aan de moer draai?
gebruik kruipolie, een hele lange passende inbus, en het kan helpen om de rem los te draaien. Vaak zit niet de schroefdraad vast maar zit de kop van de moer in vork vastgeroest
Is mij ook hetzelfde overkomen. Mijn remmen zijn niet dezelfde als op de tekening. Mijn rembeugels hebben ingebouwde veren om de bouten, beschermd door een rubberen kapje (fiets: Giant FCR). Ik fiets iedere dag 25 km, ook in de regen, zeker in deze natte rotzomer. Daardoor kan het gebeuren dat de rembeugels door roest vastlopen. Het hele zaakje met kruipolie besproeid en uit elkaar gehaald. De bouten heb ik voorzichtig gevijld en met kogellagervet ingesmeerd. Na het in elkaar zetten gaat het nu prima!
Waarom niet standaard RVS remmen???