Additionally, paste this code immediately after the opening tag: West en oost Tibet info - Forum Wereldfietser

West en oost Tibet info

Hoi hoi, twee dagen geleden ben ik aan gekomen in Zongdian (Shangrila) Yunnan China na een tocht door Tibet van uit Khaskar.

even wat info over de route:

Khaskar Ali: Alleen een checkpoint in Kudie maar na mijn paspoort gezien te hebben kon ik zo door fietsen.

Ali Lhasa: In Ali zijn we naar de PSB gegaan en hebben we na het betalen va de boete een permit gekregen (350 rmb totaal) de permit is echter maar twee weeken geldig. In Darchen is de permit gecheked en later op weg naar Saga nog een keer. Net na saga is een chekpoint maar wij mochten ook al was de permit verlopen door fietsen. Verder tot Lhasa geen chekpoints die ietsanders deeden dan zwaaien.

Lhasa Markam Zongdian: Nergens is naar onze pasporten of permit gevraagd, we zijn overal gewoon overdag doorheen gefietst en hebben in de meeste stdjes in hotels geslapen. De weg is op zommige stukken erg slecht voral na Markam is er 120 km roadworks en omdat het nu veel regend zijn er modderlawines en veel steenslag, ik denk dat het in het drooge zijzoen veel beter zl zijn.

voor foto's zie: http://klimmertijn.blogspot.com/

Hi Thijn,


Lekker nieuws over de weg want ik zit 160 km voor Markham.

Hoe zit het trouwens met je visum?? Heb je die al kunnen verlengen?

Merkwaardig over de permit Ali-Lahsa want ik kreeg zonder mankeren 1 maand.

Ik probeer al sinds Lhasa jouw site te benaderen en dat lukt dus niet. Ik denk dat ...blogspot.com door die fijne Chinezen wordt geblokkeerd.

groeten

flip

flip, onze truk was in china dat soort sites via anonymouse.org op te vragen..

Hoi, Ja Visum is Verlengt dat is hier in Zongdian heel makkelijk 10 minuten werk 160 RMB voor 1 maand extera.

Ja de Chineesen blokkeren Blogspot ik gebruik www.zend2.com om toch toegang te hebben werkt erg goed!

Sucses met het laatste stuk en misschien zie ik je nog want ik hang hier in Yunnan nog ongeveer een maandje rond!

groetjes Martijn

Dat wat Thijn vertelde over dat stukje weg ten zuiden van Markham is niet overdreven. Laat ik dat voor anderen uitleggen:

Als Chinezen een weg verbeteren dan pakken ze dat zeer rigoreus aan. Het stuk weg ten zuiden van Markham bijvoorbeeld, tot aan de Tibetaanse-Yunnan-grens, een stuk van ongeveer 140 km, is eerst volledig opengehakt en dan gaat men drilboren, dynamiet en allerlei buldozer en graafwerktuigen aan de gang en dat over de volledige lengte van het stuk weg. Zo ontstaan een paar honderd plekken waar duizenden werkmieren ijverig bezig zijn. Het is wel de bedoeling dat er verkeer langs kan, maar de weg hoeft niet beter te zijn dan dat hun eigen vrachtwagens erdoor kunnen.
Thijn en ik, een twee weken later, passeerden dit stuk in de fase dat de puinhoop het grootste was, denk ik.

Lekker fietsen! Martijn heeft enkele leuke foto' daarvan staan op zijn website http://klimmertijn.blogspot.com/ klik dan op Zongdian

De weg is nu een puinhoop maar al er een asfalt-laagje op ligt beloofd het een van de mooiste afdalingen (of klim vanuit het zuiden) te worden die ik ken. De afdaling begint dan een 65 km ten zuiden van Markham op +/- 4300 meter hoogte en duurt een 75 km tot je bij de Mekong komt, 2300 meter lager.

Zie ook http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5568 voor meer info over Oost Tibet.