Traject: Odense - Kopenhagen
Datum: juli 2007
Type trein: intercity
Vervoerstarief fiets: 48 DKK/ 6,50 Euro
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, op het station van Odense zocht men voor mij een trein uit met ruimte voor de fiets. Dat was wel de eerst volgende trein. Van Odense naar Kopenhagen gaan twee Intercities per uur en een stoptrein.
Bijzonderheden: reserveren voor een fietsplaats in de Intercitytreinen wordt dringend aangeraden. De kosten voor reservering van een fietsplaats zijn 20 DKK/ 2,70 Euro
Ervaringen: Er zijn weinig deuren in de Deense Intercity-treinen: dus een gedoe met in- en uitstappen. De deur lijkt laag, maar na de deur moet je je fiets drie treden optillen en door een nauwe doorgang naar de fietsenruimte. Mijn plek voor de fiets stond ondanks dat die voor mijn was gereseveerd vol met koffers (terwijl er een picotgram hing: hier geen koffers plaatsen) en ook nog een kinderwagen.
Gewoon allemaal opzij geschoven.
Voor de rest is het comfort van de Intercity-treinen prima: ruime en lekkere stoelen. Vooral weinig lawaai.
Datum: juli 2007
Type trein: intercity
Vervoerstarief fiets: 48 DKK/ 6,50 Euro
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: geen
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, op het station van Odense zocht men voor mij een trein uit met ruimte voor de fiets. Dat was wel de eerst volgende trein. Van Odense naar Kopenhagen gaan twee Intercities per uur en een stoptrein.
Bijzonderheden: reserveren voor een fietsplaats in de Intercitytreinen wordt dringend aangeraden. De kosten voor reservering van een fietsplaats zijn 20 DKK/ 2,70 Euro
Ervaringen: Er zijn weinig deuren in de Deense Intercity-treinen: dus een gedoe met in- en uitstappen. De deur lijkt laag, maar na de deur moet je je fiets drie treden optillen en door een nauwe doorgang naar de fietsenruimte. Mijn plek voor de fiets stond ondanks dat die voor mijn was gereseveerd vol met koffers (terwijl er een picotgram hing: hier geen koffers plaatsen) en ook nog een kinderwagen.
Gewoon allemaal opzij geschoven.
Voor de rest is het comfort van de Intercity-treinen prima: ruime en lekkere stoelen. Vooral weinig lawaai.