Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat heb je nou echt nodig voor een week? - Forum Wereldfietser

Wat heb je nou echt nodig voor een week?

Hallo allemaal,

Na een aantal net-niet reizen, ga ik dan toch een korte fiesttocht maken van meer dan 3 dagen (jaja,): naar Berlijn.
Ik heb wel ervaring met solo-wandelen door afrika, maar fieten is echt wat nieuws. Hierbij dan ook mijn vraag:
- wat heb ik nou daadwerkelijk nodig aan reservemateriaal?

Ik fiets al een aantal jaar op de Batavus M Prove en nog nooit een lekke band gehad (dagelijks 20km) of andere problemen. Nu zal ik een week weg zijn, de fiets heeft net een beurt gehad, en ik twijfel over de inpaklijst.
Wat kan een fietsreparatieleek- nou echt niet missen, en wat kan ik wel vergeten voor zo'n kleine trip?

Bedankt!

groeten Ilse
IlseW schreef:Hallo allemaal,

Na een aantal net-niet reizen, ga ik dan toch een korte fiesttocht maken van meer dan 3 dagen (jaja,): naar Berlijn.
Ik heb wel ervaring met solo-wandelen door afrika, maar fieten is echt wat nieuws. Hierbij dan ook mijn vraag:
- wat heb ik nou daadwerkelijk nodig aan reservemateriaal?

fietsenmakers zat bij de buren, dus alles wat je niet snapt hoef je niet mee te nemen.

Wat je overhoudt is dan een pomp en plaksetje, binnenband en sleuteltjes om loslopende boutjes aan te draaien
m-gineering schreef:
IlseW schreef:Hallo allemaal,
Na een aantal net-niet reizen, ga ik dan toch een korte fiesttocht maken van meer dan 3 dagen (jaja,): naar Berlijn.
Ik heb wel ervaring met solo-wandelen door afrika, maar fietsen is echt wat nieuws. Hierbij dan ook mijn vraag:
- wat heb ik nou daadwerkelijk nodig aan reservemateriaal?
fietsenmakers zat bij de buren, dus alles wat je niet snapt hoef je niet mee te nemen.
Wat je overhoudt is dan een pomp en plaksetje, binnenband en sleuteltjes om loslopende boutjes aan te draaien
Daar sluit ik me helemaal bij aan :wink:

Bedankt voor de tips: ik ga licht op reis, en na terugkomst een fietsreparatiecursus volgen.

Zowaar vandaag: de eerste lekke band bij de fiets!

Toeval?

groeten Ilse

IlseW schreef:Bedankt voor de tips: ik ga licht op reis, en na terugkomst een fietsreparatiecursus volgen.
Zowaar vandaag: de eerste lekke band bij de fiets!
Toeval?
groeten Ilse
Toeval bestaat niet :wink:
Gewoon genoeg geld meenemen en alles wat je niet echt dagelijks nodig hebt thuislaten !!!
Wel zorgen dat er bij vertrek goede buitenbanden op je fiets zitten.

En een tip; de koffie is in café's in Duitsland meestal niet te drinken.

IlseW schreef:Bedankt voor de tips: ik ga licht op reis, en na terugkomst een fietsreparatiecursus volgen.

Zowaar vandaag: de eerste lekke band bij de fiets!

Toeval?

groeten Ilse

Kan ik je noteren voor een weekend in september/oktober? :D
reparatiecursus@wereldfietser.nl
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5170

Goh - die Roald - a born salesman!
He tried selling rain to an Englishman while we were there last month!
:lol:

:D :P :D :D

werer een deelneemster genoteerd 8)


Ga je nog voor de gevorderdencursus Mr Froggy? :wink:

In Ierland geen lekke band gehad (ondanks bandenplakset). Wel remblokjes moeten laten vervangen (en zijn weeral aan vervanging toe: ik rem te veel op de bergen blijkbaar :? ), en 1 keer ketting kapot gemaakt. Ketting was gelukkig net buiten een dorp met fietsenmaker, die dat direct voor me herstelde met behulp van een "quickfix"-schakeltje. Heb me direct een reserve aangeschaft (voor de 2 schakeltjes, het monteren en de uitleg was ik 5 euro kwijt... Voor 4 remblokjes + de montage ervan 20 euro. Geen klachten over die Ierse fietsenmakers)

:D wat de koffie in Duitsland van Micheal W , hierboven, betreft. Ik bestel altijd "milchkaffe" (koffie verkeerd, oftenwel "boerenkoffie") als je daar van houdt natuurlijk. Prima gemaakt. R

koffie gaat mee!
Niks zo lekker als 's ochtends de tent uitstappen, 3* rekken en je eigen koffie zetten. Duitse koffie vind ik idd ook niks.

Bedankt voor alle tips.

De band is verwisseld (alleen het kleinste verzet fietst ineens niet meer zo lekker) en een reserve binnenband is gekocht. Deze week de kaarten kopen, tassen regelen, tent repareren en aftellen maar... Ik heb er zin in!

groeten Ilse