Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichte beenstukken?? - Forum Wereldfietser

Waterdichte beenstukken??

Misschien een rare vraag, maar ik ben opzoek naar waterdichte beenstukken. Waarom? In de herfst als het wat natter en kouder begint te worden zie ik daar wel de voordelen van in.
- Je benen blijven toch warm en koelen niet af tov traditionele beenwarmers.
- Je zit niet te klooien met een regenbroek die de hele tijd wappert.
- hoef maar 1 setje mee te nemen ipv regenbroek en beenwarmers.

Weet iemand of dit bestaat, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Oja, rainlegs heb ik geprobeerd maar dat vind ik 3 keer niks, zit niet lekker.

Ben heel erg benieuwd naar een reactie, want dit zou voor mij de ideale oplossing zijn.

Hi,

ik weet niet precies wat je zoekt en hoelang je "beenstukken" moeten zijn.
Zelf rij ik in de winter gewoon met een normale lange outdoor broek, soms een met wat mpc gecoatte kniestukken en zitvlak. Waar je eens naar zou kunnen kijken zijn Gamaschen of Chaps

Afbeelding

Afbeelding

Geen idee of dat is wat je zoekt maar succes ermee.

Bas

-swinters toch maar wandelen met gamaschen...-

Hallo,

Fijn dat je effe met mij mee wilt denken, maar ik had eigenlijk iets in gedachten dat lijkt op gewone beenstukken, dus elastisch en aansluitend op je benen.

Is er echt niks verkrijgbaar zoals een beenstuk met een coating zoals op de overschoenen of iets dergelijks uit de surfsport (dry suite)?
Zoeken via Google heeft ook nog geen gewenste resultaten opgeleverd.

een "dry suit" lijkt me niet echt ideaal: "ademt" absoluut niet. Als duikster heb ik een droogpak (is natuurlijk wel "volledig" en niet enkel benen), en ik kan je verzekeren dat je het er snel warm in hebt. en je onderkleding is in de zomer direct kletsnat van het zweet.

Kun je niet zelf iets Mc.Gyveren met een oude regenbroek?

LOL @ Mc.Gyveren! :lol:

raymon, ik denk dat je zoiets bedoelt?

http://www.rainlegs.nl/

Alleen dan voor je onderbenen en wel volledig omsluitend right? Zou alleen niet weten of zoiets überhaupt bestaat.