Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cup verwijderen - Forum Wereldfietser

Cup verwijderen

Hoi,
Ben bezig m'n balhoofd te vervangen. Het is een Campa record threaded headset. De bovenste cup ging er vrij gemakkelijk uit, maar in de onderste cup krijg ik echt geen beweging. Ik gebruik een oude stuurpen die precies achter het onderste randje van de cup blijft hangen, maar geen succes.
Iemand een idee?

Hi,

lees de how-to eens...

je hebt een tooltje als deze:

Afbeelding

nodig.

Succes

Bas

Daarvoor ben ik net naar de FM geweest, maar ze hebben er geen. Hij zei dat zij het vaak met een pijpje doen, dus dat dat ook moet lukken. Mij lukt het iig nog niet. Ik gebruik trouwens een oude zadelpen, geen stuurpen.

Hmm, vreemde fm dan...

mes bien, misschien kun je een fototje posten hoe dat je het nu aan het doen bent, kunnen we wat beter "mee kijken"

Normaliter zou het idd ook wel met een stukje pijp moeten lukken.

Bas

Goed idee, ga zo even wat plaatjes schieten.

Hierbij de foto's:

Afbeelding

Het is niet heel goed te zien, maar hier heb ik de zadelpen op het onderste randje liggen:

Afbeelding

Hier de onderste cup van de binnenkant:

Afbeelding

Als een cup goed vast zit, kun je beter een echte cupdrijver gebruiken. Dan sla je de cup namelijk niet scheef waardoor die nog vaster komt te zitten.

Toch maar even naar de FM gegaan, die hebbben het geintje geflikt. Zij hebben dat gereedschap tenslotte niet voor niets. Ze deden het ook helemaal gratis.