Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ortlieb fietstassen - Forum Wereldfietser

ortlieb fietstassen

hallo,
ik ben opzoek naar een goede langdurige oplossing voor een probleempje.
de bij de ortlieb fietstassen geleverde "vulstukjes" (die dingetjes die je in de ophanghaakjes kunt klikken zodat die haakjes om buizen met verschillende diameters kunnen zonder te rammelen) vallen uit de haakjes. ik heb ze toen ik de tassen net nieuw had, vast gelijmd maar na verloop van tijd lieten ze los. daarna heb ik ze met ducttape vast gemaakt. dit blijft vrij goed zitten. het wint geen schoonheidsprijs en nog altijd heb ik afentoe zo'n vulstukje ineens in mijn hand en moet ik opnieuw aan de slag met tape.

heeft iemand hier een goede/ betere oplossing voor?
misschien andere lijm, wat voor lijm?

bijvoorbaad dank.

Probleem had ik vorig jaar ook. Nadat ik eerst gratis hulpstukjes van Ortieb uit Dld toegezonden had gekregen, heb ik ze goed vastgelijmd, ik meen met Bison kit. Sindsdien echter niet meer veel gebruikt, dus of het een duurzame oplossing is weet ik niet.

Waar heb jij ze mee gelijmd?

Met de komst van de nieuwe ortlieb sport packer stel ik vast dat deze ortlieb tassen ook inmiddels voorzien zijn van grote haken met een 16 mm opening. Wil je die een beetje deuglijk bevestigen hebben we dus ook de eerder beschreven vulstukjes nodig met alle narigheid van dien.

Vraagje; zijn de oude haken met een voor tubus buis geschikte diameter misschien los te koop,om de tassen duurzaam om te bouwen?

Gelijmd met:
Ik had ze gelijmd met een alleslijm uit de voorraad bouwmaterialen van mijn vader. weet geen merk maar dat wil je ook inet weten denk ik want het liet na 1 week los :?

Losse vul stukjes te koop:
ik heb wel eens losse vulstukjes te koop gezien die inderdaad de extra ruimte van 16 mm opvullen zodat ze om de 11 mm buizen van tubus kunnen. en dat zijn dus de vul stukjes die bij mij loslaten, verbuigen en, tot nu toe, bijna kwijt raken.
Ik denk dat je ze bij iedere winkel kunt bestellen die de ortlieb fietstassen verkopen.

Ik moet maar eens hele agressieve lijm gaan kopen.
Ik heb vandaag een "opvulstukje" in het Kroondomein achter gelaten. Als Beatrix maar niet :evil: boos :evil: wordt. Hij zat vast met industriele superlijm.

Maar niet vast genoeg om bij de pauze in de houder te blijven zitten. :cry:

Kan dat nou niet anders vroeg ik me af. Heeft Ortlieb geen 8 of 10 mm haken oid? :idea:

Eric

Wat ik als noodoplossing heb bedacht toen ik onderweg zo'n opvulstukje kwijtraakte is op de drager zelf een verdikking aan te brengen d.m.v ducktape. Dit werkte zo goed dat ik nooit meer zo'n opvulstukje heb besteld.

Zoiets lijm je dan ook niet met alleslijm, superlijm of BisonKit maar met een vullende tweecomponentenlijm zoals epoxy. Als je het eerst goed schoon, droog en vetvrij maakt en opruwt het je echt wel meer kans dat het goed blijft zitten.
Leon

Ik had hetzelfde maar dan met mijn Vaude tassen, vast gezet met sekondelijm is nooit los gegaan. Bij vaude is het overigens zo dat ze de opvul stukjes je gratis leveren.

Hallo,
mazzeltovv schreef:Wat ik als noodoplossing heb bedacht toen ik onderweg zo'n opvulstukje kwijtraakte is op de drager zelf een verdikking aan te brengen d.m.v ducktape. Dit werkte zo goed dat ik nooit meer zo'n opvulstukje heb besteld.
Precies, vroeguh toen er nog geen kliksystemen waren omwikkelde ik mijn bagagedrager met isolatie tape als de haken van mijn tassen te wijd waren. De tassen op mijn boodschappenfiets zitten zo al een jaar of tien goed vast, tamelijk langdurig lijkt mij. :)

Frank

Dat van die Duck tape heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Bestaat er al een aparte rubriek "Ducktape"? 8)

willem.megens schreef:Dat van die Duck tape heb ik uiteindelijk ook gedaan.

Bestaat er al een aparte rubriek "Ducktape"? 8)
Nee, maar als je ziet wat je ermee kunt doen! doen!

Voor het QuickLock1 systeem (glimmende Ortlieb tassen) waren er haken te koop van 10 millimeter, dus zonder inzetstukjes. Misschien dat je ze in een goed gesorteerde winkel vindt. Ga naar een Ortlieb Pro Dealer die hebben meestal wel aardig wat reservespulletjes.

Bij mijn weten zijn ze niet meer na te bestellen (maar ik zit thuis, dus kan het niet even opzoeken). En ik weet ook niet of ik ze zelf nog heb.

Kijk, dat begint er op te lijken.
Maar... euh.. Eric met jouw status ga ik er juist vanuit dat we hier te maken hebben met een "Ortlieb Pro Dealer"! :D

Ja, mijn tokootje valt inderdaad onder de Pro Dealers, maar dat heeft meer met omzet en assortiment te maken dan met kennis :lol: