Ik zou graag deze zomer met de fiets naar Spanje rijden om daar te gaan fietsen. De tocht naar Spanje zal per trein/bus/vliegtuig zijn. Liefst per trein omdat ik graag een volledige fiets terug heb in Spanje en met het vliegtuig betwijfel ik dit. Met de bus lijkt me iets te lang onderweg. Nu vond ik al dat je met de Thalys geen gewone fiets mee mag nemen, enkel plooifiets. De autoslaaptrein lijkt me wel wat en dan kom ik al tot in Avignon. Zijn er misschien mensen die me meer informatie kunnen geven?
Hoi sOlar,
Met de trein is duur, tijdrovend en lastig.
Met de vliegtuig ben je in een paar uur in Spanje. Het liefst vlieg ik met Transavia. Je betaalt eur 40 per traject en als je bij incheken een verklaring van eigen aansprakelijkheid voor eventuele schade aan je fiets tekent hoeft je geen doos, fietshoes of enige verpakking te gebruiken. Gewoon trappen eraf, stuur omdraaien lucht gedeeltelijk uit de banden en inleveren bij de balie. KLAAR. Vier uur later in Spanje. Heb 14 keer heen gevlogen en nooit schade gehad. Als een keer het wel gebeurt neem ik het voor lief. Zie foto's bij www.fietseninspanje.nl
Groetjes Raul