Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein in India - Forum Wereldfietser

Trein in India

Hey,

Heeft er iemand ervaring met het meenemen van de fiets op de trein daar?
Ik zal daar in mijn eentje staan en zou dus graag willen weten hoe de gang van zaken daar is. (trein van Delhi naar Shimla)

-Hoe zet je bv. je fiets vast in de bagagewagon terwijl je op al je andere spullen moet letten...

-hoe reserveer ik een plaats voor de fiets ed.


Alvast bedankt!

Dennis

Hoi Dennis,

Er gaat geen rechtstreekse trein naar Shimla. Je moet van gewoon spoor naar smalspoor overstappen in Kalka, bij Chandigarh.

Als je alleen gaat kan je een kruier huren, die je bagage in de juiste plek in de trein legt. Zoek er wel een die Engels praat. Misschien is een afspraak maken met westerse toeristen ook een oplossing.
In Kalka kan niet op iedere trein je fiets mee. Ik geloof dat alleen aan de vroegste trein een bagage treinstel hangt.
Voor meer info kijk op: [url]www.indianrail.gov.in[url] en dan op: Trains between imperial stations.
Deze site kan je veel info verschaffen.

Succes, John.

Hoi Dennis,

De trein zou ik afraden. Ik zou zelf met de bus gaan, Het grootste probleem is te voorkomen bestolen te worden op het New Dehli trein station, om 7 uur s'ochtends. Vooral als je niet zomaar achter een dief aan kunt gaan omdat je niet al je andere bagage ook kwijt wilt raken. Ik ben hier zelf afgelopen jaar ook bestolen en dit was mijn derde keer in India. P

ak je fiets pas uit als je echt wil gaan fietsen, met andere woorden met doos en al uit het vliegtuig in een taxi naar hotel en dan naar de bus naar het noorden.

Waarom ga je naar Shimla? Om daarvan uit richting Manali te fietsen? Dan kun je beter direct de bus naar Manali nemen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Groete,

Stijn

Treinreis naar Shimla gaat inderdaad in tweeën, waarbij het tweede deel ('s morgens in de vroegte) fraai moet zijn. Voor het eerste stuk kun je kiezen tussen verschillende treinen, kijk maar eens in je reisgids. Fiets mee kan, maar geeft nog wat rompslomp.
De bus is in dit geval makkelijker dan de trein. Er is een superdeluxe Volvo-bus van Delhi naar Shimla (en naar Manali trouwens). Let op dat je de 'Volvo' neemt. De gewone deluxe heb ik vorig jaar genomen, die was okay, maar niet meer. Fiets kan mee, meestal tegen betaling van de helft van de prijs een kaartje voor een gewone bus. 'Volvo' gaat waarschijnlijk over-night.
De route langs de Sutlej naar de Spiti-valei is me goed bevallen, ga je ook zo? Direct naar Manali zou ik niet aanraden, je mist een mooi stuk.

In mijn ogen is de fiets route Shimla -> Mandi ->Kulu -. Manali, niet een prettige route om te fietsen, vanwegen de slechte smalle berg weg, druk bevolkte vallei een het vele verkeer. Maar goed smaken verschillen, daar kan ik niets tegen in brengen.

Van Shimla via Spiti naar Manali is een hele lange maar mooie avontuurlijke route, een doel opzich. (heb ik me laten vertellen).

Hoi,

Stijn

John, Addy en Stijn,

Er staat bij het speciale onderdeel "FIETS EN TREIN" op dit forum nog niet over fiets en trein in India!
Ik zit met dezelfde problemen/ideeen. Ik vertrek donderdag naar Delhi, en wil daar met de bus naar Shimla. Om vanaf daar te fietsen naar een vriend in Dharamsala.
Wanneer vertrek jij?

Groet, Maarten