Overweeg wellicht de Baltische staten, waar Westersheid nog met een grote dosis Midden europees oud Sovjet sausje overdekt is. Vooral als je Kaliningrad erbij doet (Visum is rond de € 90.- via een visumbureau maar zeker het bedrag waard)
Ook zuid-oost Polen (Krakow is een mooie startplaats maar al westers) richting Premysl en verder naar het zuiden is mooi. Of Bialystok (Oerbossen) en omgeving. Veel agrotoerisme voor (2004) ongeveer € 5.- per kamer. Bijna elk dorpje heeft reeds uithangborden aan diverse huizen die je op de mogelijkheid duiden.
En ik kan je sterk aanraden als je toch in de buurt bent (en uithangborden met overnachting te westers vind
) om Oekraïne te bezoeken (wel rekening houden met wildkamperen) De steden hebben wel hotelfaciliteiten maar ik heb nog geen agrotoerisme gezien. De paar campings die er zijn (bijvoorbeeld 30 km. ten NW van Cerkasy aan de Dnjepr) bevielen mij prima.
Deze beide regios hebben redelijk tot zeer goede wegen, in meer en mindere mate. Maar beide hebben (buiten de grote steden) gewoon asfalt liggen. In de steden soms kinderkopjes. Alleen in Litouwen heb ik vrijliggende fietspaden gezien. Dan weet je dat de ANWB al langs is geweest
Soms een beetje vorstschade, en je wil niet langs de grote rode wegen rijden met vrachtverkeer. De witte en gele wegen heb ik met plezier en rust gereden.
Veel plezier met het zoeken naar, wat op zich al leuk is. En.....deze landen zijn zonder vliegtuig te bereizen (schones wochenende ticket door Duitsland, prima treinverbindingen met fiets in Polen) Vliegen maakt krassen op je lak en op het milieu.
Gr Hans