Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sturmey Archer S3C naaf - Forum Wereldfietser

Sturmey Archer S3C naaf

Lads,

Iemand een idee hoe ik een SA S3C weer fatsoenlijk kan laten marcheren?

Huisgenoot kwam zopas binnen met zijn velo, vorige week nog het wiel enigszins opgeknapt (spaakjes ed) maar thans loop het achterwiel niet meer. Dacht eerst dat het de vrijloop was, maar die doet het nog goed. De naaf open gehad maar tot de vrijloop snap ik het nog, durf de vesnellingskant nog niet open te maken.

Probleem is dat je het kransje wel kunt laten draaien in de vrijloop maar dat als je de boel eenmaal hebt geassembleerd het geheel blokkeert.....

Iemand een idee?

Naaf is uit 91 en 99% zeker een S3C (Sheldon B tnx...)

Bas
B@se schreef:Lads,

Iemand een idee hoe ik een SA S3C weer fatsoenlijk kan laten marcheren?

Huisgenoot kwam zopas binnen met zijn velo, vorige week nog het wiel enigszins opgeknapt (spaakjes ed) maar thans loop het achterwiel niet meer. Dacht eerst dat het de vrijloop was, maar die doet het nog goed. De naaf open gehad maar tot de vrijloop snap ik het nog, durf de vesnellingskant nog niet open te maken.

Probleem is dat je het kransje wel kunt laten draaien in de vrijloop maar dat als je de boel eenmaal hebt geassembleerd het geheel blokkeert.....

Iemand een idee?

Naaf is uit 91 en 99% zeker een S3C (Sheldon B tnx...)

Bas
Tony Hadland al gezien? http://web.mac.com/hadland1/iweb/Tony/s3c.pdf

Hi Marten

tnx, deze had ik nog niet gevonden....

maar tis idd "Drag on pedals"

eerst dacht ik dat het in de vrijloop zat, maar die werkt weer goed, maar assembleer ik de naaf weer dan blokkeert het geheel....

Zie ik iets over het hoofd? Het ik misschien tijdens het openmaken de planet verdraaid oid?

Bas

Is het er een met een terugtraprem. IK werk zelf met versnellingsnaven en vaak heb je ook speciaal gereepschap nodig. Ga anders naar de fietsen maker en laat er een ander binnen werk inzetten.

Mario