Hier staat hij tussen...
http://www.denig.nl/producten/tenten/merken.php?merk=13
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij de tentenshow is mij uitgelegd dat het totale gewicht inclusief footprint neerkomt op ca 3.7 kg. Voor een fietser alleen vind ik dit net iets te zwaar.mazzeltovv schreef:3.1 kg te zwaar???eliart schreef: Voor een fietser alleen is hij heerlijk ruim maar net iets aan de zware kant.
Bert, wat de een ruim noemt, vindt de ander nog steeds krap. Met mijn ruim 195 cm lengte vindt ik vrijwel iedere kleine tent al snel krap. De monolight is voor mij dus behoorlijk ruim. Alleen dat gewicht hè, dat blijft een punt. De hilleberg nallo gt en de lightwave t1 ultra zijn qua gewicht/ruimte mijn inziens toch betere opties (als geld geen rol speelt tenminste). Maar goed, voorlopig doe ik het nog met mijn oude vaude tentje.bert sitters schreef:De Vaude Ferrer Ultralight weegt aanzienlijk minder. Een heerlijk ruim tentje en gemakkelijk op te zetten. Op de kampeertrektocht van de Wereldfietser dit weekend had je er diverse kunnen zien. Je had ook informatie kunnen krijgen over de tent in de praktijk: niet van verkopers, maar van wereldfietsers!!!!
Dit probleem ben ik vorige week dus ook tegengekomen, maar voor een persoon is het met 2,2m wel te doen alhoewel nog steeds niet ideaal. Vandaar ook mijn goede gevoel over de monolight. Kom ik toch weer terug op het gewicht. Voor een persoon is en blijft hij net te zwaar.ciclista schreef:Bert jij bent niet zo lang. Ik ben ook 1,95 en dan is de Nallo net te kort. Dit komt omdat onerin de tent het doek erg schuin loopt en je daardoor geen gebruik kan maken van de volle 2,2m diepte van die tent. Op je rug liggend duw je met je voeten de binnentent tegen de buitentent.
Neen Bert, volkomen gelijk. Voor mij (195 cm) is 220 cm de minimale lengte en dan moet ik eigenlijk stil blijven liggen. Vanaf 230cm gaat het goed. Het gaat dus inderdaad in de meeste gevallen om zo'n 20-25 cm (uitgaande van een standaardmaat van 210 - 215 cm).bert sitters schreef:Hilleberg en Vaude zouden dus ook een verlengde versie moeten maken van hun Nallo en Ferret voor lange mensen. Zo'n 20 -25 cm extra reepje tentdoek en grondzeil zou het gewicht niet echt veel zwaarder maken?
Of heb ik het mis?
Het zou een optie zijn ware het niet dat er toch wel een paar nadelen aan kleven. De eventuele invoerrechten etc komen bij een dergelijk bedrag al snel op een € 100 (of je hebt het geluk dat het zo door de douane komt). En wat als je tent onverwachts toch nog gebreken gaat vertonen? Je loopt niet even bij ze langs.s0lar schreef:Je kan bij warmlite een tent op maat laten maken. De standaard versie is 89 inch of 226cm. Uiteindelijk kosten ze je een 400 euro inclusief verzending (dankzij de lage dollar). Dat is beduidend minder dan wat je moet neertellen voor een Nallo.