Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vietnam Zuid - noord: Hwy 1 of Hwy 14 ? - Forum Wereldfietser

Vietnam Zuid - noord: Hwy 1 of Hwy 14 ?

Ik bevind me nu nog in (een veel te drukke, en hete) Mekong Delta, maar zal binnenkort noordwaarts fietsen, zeg maar van Saigon richting Hanoi.
Twee routes liggen voor de hand. Highway 1 langs de kust, waar ik geen al te positieve (fiets)verslagen over lees, en de Highway 14 door de Central Highlands.
Ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat Highway 1 in het zuiden tot aan Nha Trang een brede fietstrook heeft. Kan iemand dit bevestigen ?
En stopt die voorbij Nha Trang, of ligt die er heel de weg? Hier in de Delta vind ik het vaak leuker fietsen op een iets drukkere weg met brede fietstrook, dan de smalle weggetjes waar ze bijna je benen vanonder je lijf rijden (en toeteren :( ).
Vraag 2, heeft Hwy 14 ook zo een strook ?
Iemand ervaring met het fietsen daar. (Stijle hellingen ? Veel verkeer ?)
Dank voor de tips.

Groeten,
Koen

Beste Koen,

Heel Highway 1 tussen Saigon en Hanoi heeft brede vluchtstroken. Voor positieve ervaringen over deze weg (Noord-Zuid) www.robert-jaap.nl/vietnam

Veel plezier in Vietnam,

RJ

Hoi Robert-Jaap,

Ik heb juist jullie hele verslagje gelezen, en daaruit blijkt die Hwy 1 inderdaad weer best mee te vallen.
Ik denk er nog even over na wat ik ga doen. Vanuit Saigon onmiddellijk richting Hwy 14, of eerst met de boot naar Vung Tau en dan de 1 op.

Bedankt voor je reactie !!
Groetjes,
Koen