Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voordrager op MTB vork - Forum Wereldfietser

Voordrager op MTB vork

Help: over 1 week op weg (almere-marseille) en nu problemen om passende voordrager voor MTB-vork te vinden. De gekochte Cordo Suspension Superdrager (speciaal voor geveerde voorvorken) past niet goed om de vork: door de vork wordt de drager zover van de quickrelease afgehouden dat zelfs een achterwiel qr niet lang genoeg is om de drager te 'behappen'.
Ook de afstandsbussen die bij de drager horen om de dikte van de vork op te vangen redden het niet: te kort.
Iemand advies voor deze voordrager, of info over welke voordrager wel weet om te gaan met de dikte van een geveerde voorvork?
grtn, Marc

Ik heb de Tubus Swing en die wordt niet bij de naaf vastgezet maar boven het verende gedeelte van de vork. Je hebt dan niet het probleem dat je een andere quickrelease moet monteren.
De bagage zit wel wat hoger maar ik heb dat niet als een probleem ervaren.

Vraag me trouwens af of de Cordo op fietsen met schijfremmen gemonteerd kan worden.

je moet goed opletten welke voorvork je hebt, Rockshocks zijn met name erg druk boven de 'tubes'. je kunt het beste even op de website van de producent van jouw vork kijken, vaak geven ze wel aan welk soort dragers passen, en anders een mailtje sturen via de website, nog beter eigenlijk 8)