Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe voorderailleur - Forum Wereldfietser

Nieuwe voorderailleur

Hoi,

Ben van plan om een nieuwe Veloce of Centaur voorderailleur te kopen, maar vraag me af of die nieuwe derailleur compatibel is met het oude model Ergopower rem/schakelunit. Ook heb ik 8-speed terwijl deze voor 9/10-speed is volgens www.roseversand.de. Ook ben ik benieuwd of die €10 meerprijs voor de Centaur de moeite waard is.

Greetz
Woutre schreef:Hoi,

Ben van plan om een nieuwe Veloce of Centaur voorderrailleur te kopen, maar vraag me af of die nieuwe derrailleur compatibel is met het oude model Ergopower rem/schakelunit. Ook heb ik 8-speed terwijl deze voor 9/10-speed is volgens www.roseversand.de. Ook ben ik benieuwd of die €10 meerprijs voor de Centaur de moeite waard is.

Greetz
Het maakt voor een niet 'Escape' ie -2006 Campa shifter niet uit welke voorderailleur je er aan hangt. Wel zal je vaker moeten trimmen omdat een 8v ketting iets breder is als de 9v ( en je moet het 10v plestik uit de kooi wippen)

Sommigen menen trouwens dat een Shimnao voorderailleur beter is ;)

OKeej, dat is goed nieuws. Maar wat raad je aan Centaur of Veloce?

Alleen dat laatste zinnetje... Shimano beter :evil: dat kan toch niet :wink:

Woutre schreef:OKeej, dat is goed nieuws. Maar wat raad je aan Centaur of Veloce?

Alleen dat laatste zinnetje... Shimano beter :evil: dat kan toch niet :wink:
Als je fiets niks mis met Veloce. Op het terras kun je beter Centaur hebben

Heb er eentje gekocht (Veloce 10spd QS), maar krijg hem echt met geen mogelijkheid afgesteld. Als ik de derailleur op 1a2 mm van het bovenste tandje afstel dan komt het schroefje om de kooi vast te draaien vast te zitten in het binnenste blad. Heb het plasticen dingetje al verwijderd. Ook moet ik de derailleur zo afstellen dat de buitenkant van de kooi mn crank raakt als ik naar het buitenblad schakel.
O ja, om de een of andere vage reden heb ik een HG ketting, iets waar ik pas te laat na de aankoop achter kwam.
:cry: Help
Greetz Wouter

Al voor mekaar, de kooi evenwijdig met de ketting monteren maakt ook wel verschil :oops: