Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lentetocht 15-17 juni - Forum Wereldfietser

Lentetocht 15-17 juni

LENTE!!!!

Van vrijdag 15 juni tot en met zondag 17 juni, op de overgang van lente naar zomer, staat een prachtige zwerftocht op het programma door de kop van Noord-Holland.

De fietstocht voert ons over avontuurlijke en onbekende landweggetjes, grillige oude zeedijken en schelpenpaadjes, langs sloten, vaarten en plassen in het Noord-Hollandse polderlandschap. We doen oude havenstadjes aan en authentieke Noord-Hollandse dorpjes, doorkruisen weilanden, duinen en bollenvelden.

De nachten slapen we op gezellige familiecampings waar we over een recreatieruimte kunnen beschikken.

Voor ontbijt, lunch en overig eten en drinken onderweg zorg je zelf. Vrijdagavond koken we ons eigen potje; zaterdagavond zoeken we een gezellig restaurantje, maar dit is natuurlijk niet verplicht.

De formule is in principe ‘low-budget’. De algemene kosten slaan we hoofdelijk om, al naar gelang het instapmoment. De kosten voor het restaurant zijn individueel.

Het programma is globaal als volgt:

We vertrekken vrijdag om ca. 13.00 uur vanaf het NS-station Alkmaar, fietsen dan ca. 50 km. en slaan ons kampement op in St. Maartensbrug. Het is ook goed mogelijk vrijdagavond of zaterdagochtend aan te sluiten. We zitten dan op slechts enkele kilometers van NS-station Schagen.

Op zaterdag fietsen we ca. 70 km. en strijken neer aan het IJsselmeer in Berkhout, nabij Hoorn. Ook hier kun je eventueel nog aanhaken. Op zondag fietsen we dan ca. 45 km. om tussen 13.00 en 14.00 uur weer terug in Alkmaar te zijn.

Aanmelding bij voorkeur vóór 8 juni per e-mail: anitamathijssen@planet.nl. Geef hierbij je naam op, met hoeveel personen je komt, wanneer/waar je komt en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Tot ziens,


Anita Mathijssen
Tel. 0165-562144
anitamathijssen@planet.nl


Koert Schouten
Tel. 020-6479715 / 06-51119486
k.w.a.schouten@orange.nl

ik ga zeker me tot laaterrrrrrrrrr

Ik moet even kijken of het mij lukt, want ik kom vrijdagavond terug van de Vlaamse Ardennen. Wellicht dat ik dan zaterdag naar Sints Maartensvlotbrug kom. De route blijft toch wel zoals die is aangekondigd?

Ik zal er niet bij zijn.

Gister tijdens de elfstedentocht met 30 km/h onderuit gegaan met daarna nog een fietser die over mij heen is gereden (had geen kans om mij te ontwijken). Voorlopig zit ik met een partij gekneusde ribben en loop dan ook als een oud mannetje rond, laat staan dat ik kan fietsen. :(

Michiel.

Hoe staat het met de voorjaarstocht voor het komende weekend. Wie gaan er allemaal mee?

hoi bert dat wel ik ook graag weten

bert sitters schreef:Hoe staat het met de voorjaarstocht voor het komende weekend. Wie gaan er allemaal mee?
Kennelijk is de hele vereniging in Heerhugowaard!!

Behalve ondergetekende, die is in Smilde.

Gerd

Wat een toeval!

Net opgezocht in de ANWB fietsatlas:
Heerhugowaard ligt op de route St. Maartensdijk - Berkhout.

Zorg dat jullie om 14:00 bij Vittorio zijn (Industrieterrein Bevelanden) voor champagne en nieuwe haring. Er is een ploeg van het SBS6 programma Hart van Nederland en het is dus dé kans om de vereniging in beeld te brengen.

Groetjes, Joke

Weer of heel weer?

Wie had de meeste regen? Wij van de lentetocht of zij die naar Engeland gingen?

Afbeelding

Hier zijn meer foto's: www,fotoboom.nl/lentetocht

Wat leuk, ik zie ook weer nieuwe gezichten. Wie ging er allemaal mee?
In Engeland was er de laatste dagen inderdaad sprake van noodweer. Gelukkig hebben we er het beste van gemaakt en kunnen we terugkijken op een zware maar succesvolle toer.
jim