Additionally, paste this code immediately after the opening tag: huur fiets (hybride) in Noord-Amerika - Forum Wereldfietser

huur fiets (hybride) in Noord-Amerika

Ik heb het plan opgevat om tussen 15 july en 29 july te gaan fietsen van San-Francisco naar Seattle. Ik zou graag een fiets willen huren in SF en deze achterlaten in Seattle. Heeft iemand hier ervaring meer? De eerste weken van july trek ik met vrienden met een auto door Washington en Oregon. Het is niet praktisch dat ik mijn fiets dan mee heb.

Ik wil delen van de pacific coast fietsen. Wat raadt je me aan zeker te doen en wat te laten?

Mocht iemand dit een aardig plan vinden en misschien in de buurt zijn of willen komen, dan nodig ik je van harte uit. Ik ben een vrouw van 45. Ik wil dagelijks ca. 80 km fietsen. We zullen delen van de route met bus/trein volgen. k houd van camperen, maar vind het ook prima om dit af te wisselen met lodges.

Met groet, Mieke Potters

Zelf heb ik geen ervaring met het huren van een fiets in Amerika en het fietsen in Amerika. Ik denk dat ik je de website van Adventure Cycling kan aanraden . Misschien dat daar handige informatie te vinden is. In het onderdeel The Cyclists' Yellow Pages Online is informatie te vinden over Bike Shops, Clubs and Rentals, wellicht dat je daar iets kunt vinden.
Dank voor jullie snelle reactie. Ik ben bekend met de Adventure Cycling.
En ja zo'n pickup. Misschien helemaal niet zo'n gek idee. Kan er ook iemand in de "up" gaan zitten die zich even wil terugtrekken. Ik zal het eens opperen.
Ik heb inmiddels ook wat Amerikaanse organisaties aangeschreven. Zij vertellen mij dat het niet gebruikelijk is om fietsen te huren voor dergelijke trips. Zij kunnen mij dan ook geen organisaties noemen. Ook Adventure Cycling kon dit niet. Uiteraard kan er een fiets gekocht worden en weer verkocht. Dat had ik inmiddels ook bedacht.
Er wordt verwezen naar het het boek Bicycling the Pacific Coast - bij mij bekend, maar nog niet in mijn bezit -, Het wordt niet aangeraden om in de noordelijke richting te gaan fietsen omdat de wind dan in het gezicht waait (geen aantrekkelijke gedachte). Last but not least zijn de wegen noord van SanFransisco veel minder goed dan zuid van SanFransisco.
Met andere woorden: het lijkt niet eenvoudig om een fiets te huren, de rit zal van zuid naar noord moeten lopen. Ik heb de KLM ook geïnformeerd of de fiets meekan en wat de kosten zullen zijn.

Resteren de volgende vragen:
1. Kan de fiets mee met KLM en vervolgens via een transfer afgeleverd worden op SanFransisco? Ik kom de fiets dan een week later oppikken.
2. Zijn er tips voor boeken met slaapgelegenheden. Ik heb mij inmiddels al opgegeven bij de warmshowerlist.

Ik ben op zoek naar bij voorkeur recente uitgaven:
1. Bicylcing the Pacific Coast.
2. Pacific Coast fietskaarten.

Mieke

We hebben een keer in Wisconsin fietsen gehuurd voor een rondreis, dus inleveren op dezelfde plek als waar we gestart waren. Dat ging op zich zelf goed, maar het waren niet echt geweldige fietsen, hoewel wel nieuw. Toen ik later keek hoeveel ze eigenlijk nieuw kostten, bleek dat 400 dollar te zijn, terwijl de huur voor 4 weken 200 dollar was.
Conclusie: ik huur nooit weer een fiets. Liever kopen en weer verkopen. Desnoods neem je hem meer naar huis.

Dat laatste heb ik zelf ook wel eens gedaan. Best goede mtb's van bijvoorbeeld Trek koop je daar voor heel veel minder dan hier. Neem hem na afloop gewoon mee naar huis. Huren is er duur - of onmogelijk. Op een andere plek afgeven is natuurliijk al helemaal duur. Probeer te bedenken hoeveel het kost om een fiets per UPS te versturen. Doe daar nog eens handling bovenop, en je hebt je antwoord.
Wim

Willem, begrijp ik goed dat je mij adviseert om te kopen?
Beter dan huren?
Of vanaf Seattle laten vervoeren naar San Frans.?

Mieke
Ik heb in 1999 mijn fiets per Delta Airlines van Schiphol naar San Francisco meegenomen. Overgestapt op JFK in New York. Het kostte voor de fiets 70 US Dollar op de heenweg en 75 US Dollar op de terugweg! :oops: Daar ben ik me wit van geschrokken omdat ik bij andere vluchten mijn fiets altijd gratis mee kon nemen. :( Ik heb totaal 57 keer met mijn fiets mee gevlogen. Alleen naar Pisa in Italië per Transavia in 2006 betaalde ik 40 euro retour voor de fiets. Ik betaalde in 1999 13,50 gulden voor de fietsdoos op Schiphol (nu 20 euro!!!) en in San Francisco was de doos gratis.
Ik ben niet bepaald content met de vluchten in de Boeing 767 met de veel te krappe beenruimte (ik ben 1,85 m lang). Totaal afgepeigerd!
Ik heb familie in Californië, ergens tussen Sacramento en Lake Tahoe. Prachtig fietsgebied, maar met 33 graden C wel loeiheet!
Hier een foto van mijn zwarte Giant met mijn al sinds 1981 onafscheidelijke NL-bordje, gefotografeerd bij het dorp Shingle Springs: http://www.mijnalbum.nl/Album=8YOSRUKM